کد خبر: 66051 A

جنبش می تو ایران،الناز شاکردوست، بهرام رادان،پژمان جمشیدی،جواد عزتی

می تو آن بالا/ جدول فروش فیلم های روی پرده سینما

می تو آن بالا/ جدول فروش فیلم های روی پرده سینما

ده فیلم روی پرده سینماها چقدر فروخته اند؟

ایران آرت: علی رستگار در جام جم نوشت: در وضعیت معمولی هم سینمای ایران، اکران ضعیف و گیشه کم‌رونقی را تجربه می‌کرد، چه رسد به این روزها که تحت‌تاثیر اتفاقات رخ‌ داده، بیشتر از اولویت‌های مردم فاصله گرفته و با افت محسوس مخاطبان و کاهش چشمگیر فروش گیشه مواجهیم. البته می‌توان امیدوار بود که در ادامه، اکران و گیشه به‌تدریج به وضعیت عادی برگردد و سینماها کمی بیشتر از میزان روشنایی فعلی، سوسو بزنند.

از میان ۱۰فیلم تازه‌تری که در نوبت‌های ۲۰مرداد ۲۶مرداد، ۲شهریور و ۱۶شهریور اکران خود را آغاز کردند سه فیلم «ابلق»، «دوزیست» و «پسر دلفینی» عملکرد موفقی داشتند و صدرنشین گیشه در میان ۱۰اثر اخیر اکران هستند.

در این میان صدرنشینی ابلق با توجه به کارنامه موفق کارگردانش نرگس آبیار و حضور چهره‌هایی چون بهرام رادان، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا و قصه فیلم که ارجاعی به موضوع «می تو» و ماجراهای تعرض دارد، قابل پیش‌بینی بود و رتبه اولش، درست به نظر می‌رسد. 

دلیل رتبه دومی دوزیست در جدول فروش هم بستگی تام و تمام به حضور چهره‌های پرفروشی چون جواد عزتی و پژمان جمشیدی و بازیگر خوبی مثل هادی حجازی‌فر دارد، وگرنه این ساخته برزو نیک نژاد، در قصه و ساختار به جذابیت کارهای موفق و قبلی‌اش نیست. 

اما شگفتانه گیشه، انیمیشن سینمایی پسر دلفینی به کارگردانی محمد خیراندیش است که توانسته در رقابت با فیلم‌های پرچهره، رتبه سوم فیلم‌های اخیر اکران را به خود اختصاص دهد.

این فیلم هم رقیب گردن‌کلفتی برای دیگر فیلم‌ها به حساب می‌آید و هم راه را برای درخشش انیمیشن‌های خوش‌ساخت دیگر باز کرده است. از این نظر پسر دلفینی استثنایی میان صدرنشینان گیشه است و حسابش از ابلق و دوزیست جداست و موفقیتش (نسبت به هزینه‌های تولید و دخل و خرج فیلم) نسبت به آنها به واقعیت نزدیک‌تر است. 

رده‌های چهارم و پنجم جدول فروش به ترتیب متعلق به بانک‌زده‌ها (جواد اردکانی) و کوزوو (میثم هاشمی‌طبا) است که باتوجه به کمدی‌بودن آنها و توان و ظرفیت چهره‌هایشان برای جلب نظر تماشاگر، آنها هم فروش مناسبی تا اینجا داشته‌اند و چندان نمی‌توان انتظار بیشتری از آنها داشت.

اما از میانه جدول به بعد، اوضاع فیلم‌ها ناامیدکننده است و به دلیل کیفیت و ساختار متوسط و متوسط به پایین فیلم‌ها، آنها فروش‌هایی ناچیز و ناچیزتر در گیشه داشته‌اند و فاصله زیادی با آثار بالا و حتی میانه جدول فروش دارند؛ از آن آثاری که هرکدام به سهم خود زنگ خطر را برای اکران سینمای ایران به صدا درمی‌آورند و حتی پرسش‌هایی درباره نفس ساخته‌شدن بعضی از این آثار را مطرح می‌کنند. 

آمار گیشه: 

ابلق: ۱۶ میلیارد و ۱۶ میلیون تومان

دوزیست: ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

پسر دلفینی: ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

بانک‌زده‌ها: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

کوزوو: یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان

شین: ۴۶۰ میلیون تومان

شب طلایی: ۲۷۰ میلیون تومان

نمور: ۱۲۸ میلیون تومان

برای مرجان: ۱۲۱ میلیون تومان

رویای سهراب: ۵۳ میلیون تومان

 

الناز شاکردوست جنبش می تو جنبش می تو ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین