کد خبر: 66699 A

حسن زارع، بازیگر

بازیگرانی که فقط ۵۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند

بازیگرانی که فقط ۵۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند

زهرا سلیمانی - حسن زارع از بازیگران باسابقه سینما و تلویزیون ضمن تشریح فعالیت‌های اخیر خود از دستمزد پایین هنرمندان پیشکسوت سخن گفت.

ایران آرت: حسن زارع بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: آخرین تجربه‌ای که داشتم حضور در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی بود که یکسال پیش کارم در این پروژه تمام شده است و شاید بعد از عید نوروز امسال، روی آنتن برود. در آن سریال نقش یک خان را ایفا می‌کردم. در این یک سال هم فعالیت دیگری نداشتم.

وی افزود: در شرایط فعلی کار چندانی نیست و دعوتی برای حضور در پروژه‌ها نداشته‌ام. من تا به امروز در سه چهار پروژه تاریخی حضور داشتم که سال‌ها از آن‌ها می‌گذرد. من سال‌هاست مشغول بازیگری هستم اما امسال کم کار شده‌ام. چیزی بالغ بر ۲۰۰ فیلم سینمایی و سریال را در کارنامه‌ام دارم که از حضور در یک سکانس شروع می‌شود و به ۵۰ سکانس می‌رسد! امروز دیگر کوچک یا بزرگ بودن نقش‌ها برایم تفاوت چندانی ندارد و در این سن و سال بیشتر مباحث مالی و البته عشق به کار مهم است. زندگی کمی سخت شده و در این شرایط بالاخره مباحث مالی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به دستمزد پایین‌تر بازیگران پیشکسوت در پروژه‌های مختلف گفت: به دستمزدهای میلیاردی عده‌ای محدود نگاه نکنید، به ما پول‌های میلیاردی نمی‌دهند. من برای دو سال سر یک سریال بودم، اما قبول نکردند با من قرارداد ماهیانه ببندند. حساب و کتابشان با من جلسه‌ای ۵۰۰ هزار تومان بود! در ماه شاید سه یا چهار جلسه آفیش داشتیم. این مبالغ واقعاً درآمد به‌حساب نمی‌آید! عید پارسال سریالی برای شبکه پنج بازی می‌کردیم که برای یک نقش کوتاه حدود ۶ میلیون تومان دستمزد به من دادند. زمانی که جوان‌تر بودیم، ارزش پول بالاتر بود و دستمزدها هم بهتر به حساب می‌آمد. برای «سال‌های برف و بنفشه» مجموعاً یک میلیون تومان گرفتم اما زمان خودش، پول خوبی بود.

زارع با اشاره به اینکه علاقه‌ای به ورود فرزندانش به عرصه بازیگری ندارد، تأکید کرد: فرزندانم خودشان هم دوست ندارند. پسر کوچک‌ترم در حال کار در زمینه دوبله است و کمی هم گیتار می‌نوازد. این مسیر بازیگری، مسیر خوبی برای شغل حرفه‌ای نیست. به‌خصوص که امروز خیلی هم زیاد شده‌اند علاقه‌مندان به بازیگری. باید برای این حرفه عاشق بود، همان‌طور که ما عاشق بودیم. امروز هم ته دل‌مان هنوز عاشقیم اما چه کنیم که پول هم مهم است!

بازیگر حسن زارع
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین