کد خبر: 66798 A

نیکلاس ویندینگ رفن، هالیوود

هالیوود در حال فروپاشی است؟

هالیوود در حال فروپاشی است؟

«هالیوود بسیار فریبنده و هیجان‌انگیز است، اما از سوی دیگر نظامی است که به‌شدت در حال فروپاشی است. و به نظر من بیش از هر چیز خودشان این وضع را به وجود آورده‌اند.»

ایران آرت: در سال ۲۰۲۲ چند فیلم مانند «آواتار: راه آب» (Avatar: Way of Water) و «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) موفقیت‌های بزرگی رقم زدند و بیش از یک میلیارد دلار فروختند. هرچند بلیت‌فروشی در سالن‌های سینما به تدریج به دوران پیش از پاندمی شبیه می‌شود، اما «نیکلاس ویندینگ رفن» می‌گوید نظام هالیوود در حال فروپاشی است.

کارگردان «بران» (Drive) که به زودی سریال «کابوی کوپنهاگن» (Copenhagen Cowboy) را در نتفلیکس خواهد داشت، در مصاحبه جدیدی با پادکست «کرو کال» می‌گوید: «هالیوود بسیار فریبنده و هیجان‌انگیز است، اما از سوی دیگر نظامی است که به‌شدت در حال فروپاشی است. و به نظر من بیش از هر چیز خودشان این وضع را به وجود آورده‌اند. می‌دانید؟ خیلی دوست دارم اثری باشکوه و بزرگ بسازم، اما می‌خواهم آزادی‌، انگیزه و کنترل هنری خودم را حفظ کنم.»

به گزارش ۳۰نما، رفن در ادامه می‌گوید امیدوار است که «سینما» نجات پیدا کند، اما کسب‌وکار نمایش فیلم در سالن سینما باید به کلی تغییر پیدا کند تا بتواند با پلتفرم‌های استریم رقابت کند. او اضافه می‌کند که سال آینده فیلم جدیدی می‌سازد.

رفتن می‌گوید: «بازار نمایش فیلم در سالن سینما در مرحله بازتعریف هستی خود است. برای اینکه سینما نجات پیدا کند، باید برگشت و فیلم ساخت. علاوه بر این باید اکوسیستمی وجود داشته باشد که فرصت ایجاد کند. استریم بازار سینما را مجبور به نوآوری کرده. فکر نمی‌کنم سالن‌های سینما از بین بروند. همیشه وجود خواهند داشت، اما برای بهتر شدن، ارزشمند و شایسته بودن باید به چالش کشیده شوند.»

رفن در بخش دیگری از مصاحبه به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا امروز امکان تولید فیلمی مانند «بران» با بازی «رایان گاسلینگ» وجود دارد یا نه: «البته، فکر می‌کنم تأمین سرمایه آن خیلی دشوار خواهد بود، چون اکوسیستم در حال سقوط آزاد است. اما به نظر من امروز با عشق می‌توان هر فیلمی را ساخت. برای سیستم از جهاتی خوب خواهد بود.»

سریال «کابوی کوپنهاگن» ۵ ژانویه از نتفلیکس پخش خواهد شد

 

هالیوود آواتار آواتار 3 نیکلاس ویندینگ رفن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین