کد خبر: 66967 A

ابراهیم حاتمی کیا، سریال حضرت موسی

ابراهیم حاتمی‌کیا خودش اعتراف کرده سریال‌ساز خوبی نیست/ انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از کارگردان سریال پرهزینه حضرت موسی

ابراهیم حاتمی‌کیا خودش اعتراف کرده سریال‌ساز خوبی نیست/ انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از کارگردان سریال پرهزینه حضرت موسی

روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن نوشت: اینجا جای ریسک‌پذیری نیست، جای اطمینان است. خود او بعد از سریال «حلقه سبز» به اینکه سریال‌ساز خوبی نیست، اعتراف کرده و گفته بود: «به این نتیجه رسیدم که سریال‌ساز نیستم. من مثل خلبانی‌ام که ۹۰دقیقه می‌تواند بپرد و توانایی پرواز بلندمدت را ندارد.»

ایران آرت: اعتمادآنلاین نوشت: روزنامه هم میهن نسبت به واگذاری کارگردانی سریال موسی به ابراهیم حاتمی‌کیا انتقاد کرده و با اشاره به هزینه هنگفت برای این سریال نوشته حاتمی‌کیا در سریال‌سازی موفق نیست و خودش هم اعتراف کرده است.

به گزارش هم میهن، فارغ از سویه‌های مالی و بودجه‌ای سریال موسی، مسئله دیگری که مطرح است، خود مسئله سریال‌سازی توسط ابراهیم حاتمی‌کیاست که پیش از این امتحان خود را پس داده و در آزمون سریال‌سازی موفق نبوده است. مسئله این است که ابراهیم حاتمی‌کیا بیشتر به‌عنوان کارگردان سینمایی شناخته می‌شود تا کارگردان تلویزیونی. او دو تجربه ناموفق در سریال‌سازی داشته. گرچه «خاک سرخ»، سریال پخته‌تری نسبت به «حلقه سبز» بود، اما هردو به‌عنوان سریال‌های موفق شناخته نمی‌شوند و در زمان خودش با انتقادهای زیادی همراه بودند.

هم میهن در ادامه تاکید کرده است: بدیهی است موفقیت یک سریال عظیم تلویزیونی، بیش از تعهد، به تخصص نیاز دارد و حاتمی‌کیا گرچه فیلم‌ساز حرفه‌ای است اما نه تخصصی در ژانر تاریخی دارد، نه تجربه‌ای موفق در سریال‌سازی. سریال‌سازی در میدانی بزرگ و پرهزینه، محل آزمون و خطای هیچ کارگردانی نیست؛ حتی کارگردان صاحب‌نامی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا! اینجا جای ریسک‌پذیری نیست، جای اطمینان است. خود او بعد از سریال «حلقه سبز» به اینکه سریال‌ساز خوبی نیست، اعتراف کرده و گفته بود: «به این نتیجه رسیدم که سریال‌ساز نیستم. من مثل خلبانی‌ام که ۹۰دقیقه می‌تواند بپرد و توانایی پرواز بلندمدت را ندارد.»

 

ابراهیم حاتمی کیا سریال حضرت موسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین