کد خبر: 67180 A

بابک حمیدیان ، محمد حسین لطیفی

بابک حمیدیان گوشی اش خاموش بود، شمال زندگی می‌کند و به جشنواره فیلم فجر نیامد/ لطیفی: طلب ۶ میلیاردی از تلویزیون داریم

بابک حمیدیان گوشی اش خاموش بود، شمال زندگی می‌کند و به جشنواره فیلم فجر نیامد/ لطیفی: طلب ۶ میلیاردی از تلویزیون داریم

محمد حسین لطیفی درباره علت حضور نداشتن بابک حمیدیان در پردیس ملت گفت: بابک حمیدیان نیتی برای تحریم جشنواره نداشت. خیلی تلاش کردم پیدایش کنم، اما گوشیش خاموش بود. بابک شمال زندگی می‌کند و دور از هیاهوست.

ایران آرت: انتخاب نوشت: محمد حسین لطیفی در نشست خبری فیلم سینمایی «غریب» درباره علت حضور نداشتن بابک حمیدیان در پردیس ملت گفت: بابک حمیدیان نیتی برای تحریم جشنواره نداشت. خیلی تلاش کردم پیدایش کنم، اما گوشی‌اش خاموش بود. بابک شمال زندگی می‌کند و دور از هیاهوست. من موظفم وقتی فیلمم را به جشنواره می‌آورم خودم و عزیزانم درجشنواره حاضر باشیم.

به نوشته صبا، از صحبت‌های محمدحسین لطیفی در نشست خبری فیلم سینمایی «غریب» می‌شد این را درک کرد که پس از ساخت یک فیلم جنگی که روایتِ زندگی یک شهید است، خسته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. لطیفی دیگر رمق گذشته را نداشت و البته کمی هم از دست مسئولان فرهنگی شاکی بود.

وی درباره مشکلات ساخت این فیلم گفت: اساسا در سینمای دفاع مقدس و بیوگرافی شخصیت‌های جنگ وقتی وارد عمل می‌شویم، تازه می‌فهمیم چرا همه از این کار در می‌روند. کار بسیار سخت است. شما باید در این آثار با دو جبهه بجنگید. یکی با عزیزانی که می‌گویند باید این کار‌ها ساخته شود؛ بروید جلو ما حمایتتان می‌کنیم. وقتی وارد عمل می‌شویم می‌بینیم خبری از حمایتشان نیست. البته در این مسیر واقعا حامد عنقا بود و کار جلو رفت. به گونه‌ای با کارگردان‌ها در این زمینه‌ها رفتار می‌شود که دیر به سختی سراغ جنگ می‌روند.

وی افزود: پروژه‌های آپارتمانی که چهار نفر گیتار بزنند و یکی سوار ماشین شود و برود یا کار‌های کمدی خیلی راحت‌تر است. کسی نمی‌داند برای پروژه جنگی ما چه کشیدیم. برای من دعا کنید که دیگر کارگردانی نکنم. مسئولان فرهنگی ما ضعیف عمل کرده اند. باید این ضعف به زودی حل شود.

لطیفی در ادامه بیان کرد: کارگردانی مسئولیت سختی است. من در سنی هستم که توان قبول این مسئولیت را ندارم. البته شاید تهیه کنندگی کنم شاید نویسندگی کنم و حتی به عنوان مشاور باشم نمی‌گویم سینما را کنار می‌گذارم، اما دوست ندارم دیگر کارگردانی کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «غریب» درباره پروسه پژوهش این فیلم اظهار کرد: خیلی درباره شخصیت شهید بروجردی با دوستانشان گپ و گفت داشتیم. ملاقات‌های زیادی داشتیم. از بهمن ماه سال گذشته تا الان درگیر ساخت «غریب» بودم.

وی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین به خبرنگار سینما صبا گفت: اگر به ما جایزه دادند که دستشان درد نکند، اما اگر به کس دیگری جایزه رسید، برایش دست می‌زنیم.

لطیفی درباره علت حضور نداشتن بابک حمیدیان در پردیس ملت گفت: بابک حمیدیان نیتی برای تحریم جشنواره نداشت. خیلی تلاش کردم پیدایش کنم، اما گوشیش خاموش بود. بابک شمال زندگی می‌کند و دور از هیاهوست. من موظفم وقتی فیلمم را به جشنواره می‌آورم خودم و عزیزانم درجشنواره حاضر باشیم.

وی درباره همکاری با صدا و سیما نیز اظهار کرد: اینکه می‌گویند به صدا و سیما برگرد واقعیت این است که ما برگشتیم. طلب ۶ میلیاردی داریم که هنوز پرداخت نشده است. وگرنه ۲۴ قسمت یک سریال کاملا آماده داریم که آماده پخش است.

بابک حمیدیان محمد حسین لطیفی تحریم جشنواره فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین