کد خبر: 67182 A

مهران مدیری، دورهمی

بازگشت مهران مدیری و هنرمندان معترض به تلویزیون؟/ پاسخ رئیس صدا و سیما

بازگشت مهران مدیری و هنرمندان معترض به تلویزیون؟/ پاسخ رئیس صدا و سیما

رئیس صدا و سیما به سوالاتی در خصوص بازگشت هنرمندانی که در ماه‌های اخیر اعتراضاتی داشتند، توضیحاتی ارائه کرد.

ایران آرت: پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما در پاسخ به این سؤال که عفو عمومی رهبر انقلاب با واکنش‌های خیلی مثبتی همراه شد آیا تأثیری بر بازگشت هنرمندانی که در آن دوره چند ماهه اعتراضاتی داشتند، دارد تصریح کرد: در این فضای چند ماهه گذشته و فتنه‌ای که در پاییز امسال رخ داد بسیاری از چهره‌ها و هنرمندان با خویشتن‌داری تلاش کردند نسبت به واقعیت اطلاع و اشراف کافی پیدا کنند و وارد اظهارنظرهای فوری، عجله‌ای، احساسی و هیجانی نشدند.

جبلی تأکید کرد: یک تعدادی شاید با استناد به اطلاعات غلط و یا تحلیل نادرست و ناقص وارد فضاهای هیجانی و احساسی شدند. در نتیجه اظهارنظرهایی داشتند که به هر حال شاید بسیاری منطبق با واقعیت‌ها و و در واقع آن کنهِ تحولات اجتماعی در ایران نبود.

به گزارش تسنیم، رئیس صداوسیما با اشاره به اینکه آغوش رسانه ملّی برای تمام هنرمندانی که برای مردم و کشور می‌خواهند فعالیت کنند باز است، گفت: ما در صداوسیما تفکیک قائل می‌شویم بین چهره‌ها و در واقع هنرمندانی که از قسمِ دوم‌اند. به هر حال افرادی که در جایگاه سردمداری یک حرکت اجتماعی یا رسانه‌ای قرار گرفتند. ما در واقع آغوش سازمان صداوسیما را برای تمام هنرمندانی که برای مردم و کشور می‌خواهند فعالیت کنند، باز است و هیچ وقت ممنوعیتی را قائل نشدیم.

وی افزود: همین‌طور که می‌بینید در برنامه‌هایی که روی آنتن داریم، مجموعه‌هایی که برای گذشته بوده را نیز پخش می‌کنیم و خیلی اعتنایی به اظهارنظرهایی که بسیار محدود بوده و گاهی اوقات بیشتر هم بوده، نکردیم. در آینده هم به همین ترتیب است.

جبلی با تأکید بر اینکه که هنرمندان و چهره‌هایی که دارای یک مرجعیت اجتماعی‌اند باید در تحلیل و اظهارنظرهایشان دقت کنند، ابراز امیدواری کرد: ما امیدواریم که ان‌شاءالله هنرمندان، چهره‌ها و همه کنشگران فرهنگی در جامعه به دلیل اینکه به هر حال دارای یک مرجعیت اجتماعی و محبوبیت اجتماعی‌اند، به طور طبیعی رفتار، گفتار و اظهارنظرشان می‌تواند برای تعداد زیادی از دوستداران‌شان هدایت‌کننده و یا خدایی ناکرده گمراه‌کننده باشد باید در تحلیل‌، اطلاع‌رسانی‌ و اظهارنظرشان دقت کنند که دچار مشکلاتی از این قبیل نشوند.

به نقل از تسنیم، رئیس صداوسیما در پاسخ به این سؤال که آیا برای پخش برنامه «دورهمی» با حضور مهران مدیری منعی وجود دارد و سرانجامِ این برنامه به کجا می‌رسد، خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف فعلاً مجموعه «دورهمی» در دستور کار نیست حالا در آینده چه اتفاقی می‌افتد بحث دیگری است.

 

تلویزیون مهران مدیری دورهمی بازداشت هنرمندان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین