کد خبر: 67265 A

خانه سینما، بازداشت هنرمندان

خبرهای تازه از ممنوع‌الخروجی هنرمندان/ عضو خانه سینما: هیچ هنرمندی در زندان نیست

خبرهای تازه از ممنوع‌الخروجی هنرمندان/ عضو خانه سینما: هیچ هنرمندی در زندان نیست

عضو کمیته حقوقی خانه سینما درباره روند تسریع آزادی هنرمندان دربند، ممنوع‌الکاری و ممنوع‌الخروجی بازیگران و همچنین به طول انجامیدن معرفی مدیرعامل خانه سینما توضیحاتی ارائه کرد.

ایران آرت: اعتمادآنلاین نوشت: علیرضا حسینی عضو هیات مدیره خانه سینما می گوید: با اینکه کسی از هنرمندان بازداشت یا زندانی نیست اما بسیاری از هنرمندان برای ممنوع‌الخروجی دچار مشکل شدند.

روزنامه اعتماد با علیرضا حسینی عضو کمیته حقوقی خانه سینما  درباره روند تسریع آزادی هنرمندان دربند، ممنوع‌الکاری و ممنوع‌الخروجی بازیگران و همچنین به طول انجامیدن معرفی مدیرعامل خانه سینما گفت‌وگو کرده است.

حسینی که عضو هیات مدیره خانه سینماست می‌گوید: کسی از هنرمندان بازداشت یا زندانی نیست و امیدواریم که دیگر هیچ هنرمندی با حکم زندان مواجه نشود. 

او درباره ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی بازیگران توضیح می دهد: رسما به کسی ممنوع‌الکاری اعلام نشده است، نه از جانب قوه قضاییه و نه سازمان سینمایی به کسی چیزی گفته نشده تا به این لحظه. خیلی از هنرمندان در جریان اعتراضات پرونده داشتند، اما در چند ماه اخیر در پروژه‌ها و فیلم‌ها مشغول کار بودند. خیلی از هنرمندان بازجویی شدند ولی بعد از احضار، به سر کارهای‌شان بازگشتند. رسما چنین چیزی به هیچ کسی اعلام نشده. خیلی از هنرمندان در جشنواره فجر فیلم‌شان به نمایش درآمد. اما بسیاری از هنرمندان برای ممنوع‌الخروجی دچار مشکل شدند. ما نامه‌نگاری‌هایی را در این رابطه انجام دادیم. یکی، دو نفر دراین رابطه با خطایی همراه بودند که همین مساله باعث شد در این بخش تعامل مسوولان با ما کم شود. خیلی از هنرمندان کار خارج از کشور دارند، خیلی از آنها می‌خواهند با خانواده خود دیدار تازه کنند یا بیمار هستند و باید برای کارهای پزشکی هر چه زودتر سفر کنند. به نظر می‌رسد مسوولان امنیتی کمی بر هنرمندان در این بخش سخت گرفته‌اند که تلاش ما پیگیری برای حل مشکل این افراد است.

حسینی می گوید: خواسته هنرمندان خواسته مردم و جامعه است... قبول کنیم که هنرمندان نمی‌توانند نسبت به خواسته‌های مردم بی‌تفاوت باشند. در این مدت هنرمندان نیز از مردم و جامعه بسیار آموختند و البته باید گفت دوگانگی میان مردم و هنرمندان وجود ندارد. مسوولان هم با یکسری واقعیت‌ها مواجه شدند، باید تعامل از این به بعد بیشتر باشد .امیدواریم از این به بعد وضعیت بهبود یابد و فضا به سوی آرامش پیش رود و هیچ فردی از جامعه برای بیان عقیده خود در زندان نباشد.

 

خانه سینما بازداشت هنرمندان آزادی هنرمندان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین