کد خبر: 67281 A

سریال، شبکه نمایش خانگی

انتقاد کیهان از متراژ خانه‌ها در شبکه نمایش خانگی/ سریال‌ها تبدیل به کارخانه تولید حسرت شده‌اند

انتقاد کیهان از متراژ خانه‌ها در شبکه نمایش خانگی/ سریال‌ها تبدیل به کارخانه تولید حسرت شده‌اند

کیهان نوشت: براساس این بازنمایی غیرواقعی از زندگی اجتماعی مردم، تماشای سریال‌هایی از این دست (شبکه نمایش خانگی)، رفته رفته جای خود را به عمیق‌تر شدن حسرت‌ها می‌دهد.

ایران آرت: روزنامه کیهان ذیل تیتر «کارخانه تولید حسرت در سریال‌های نمایش خانگی» نوشت: با وجود آنکه در تهران متراژهای بین ۵۱ تا ۸۰ بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اما در سریال‌های شبکه نمایشی خانگی بیشترین درصد خانه‌ها متعلق به املاک بزرگ و لوکس و بعد از آن خانه‌های ویلایی است.

به گزارش ایرنا، در این سریال‌ها، ۷۲.۵ درصد خانواده‌ها مالک و ۱۵ درصد مستاجر نشان داده شده‌اند. در ۱۲.۵ درصد نیز صحبتی از مالک یا مستاجر بودن نشده است. 

اگرچه می‌توان به دلیل وضعیت مالی مناسب نشان داده شده در سریال، صاحبان خانه را مالک در نظر گرفت اما به دلیل عدم قطعیت در دسته سایر قرار داده شده است.

در ۹۲.۵ درصد این خانه‌ها فقط یک خانواده در هر واحد ساکن است و در ۷.۵ درصد باقیمانده چند خانواده در یک خانه ساکنند.

براساس این بازنمایی غیرواقعی از زندگی اجتماعی مردم، تماشای سریال‌هایی از این دست، رفته رفته جای خود را به عمیق‌تر شدن حسرت‌ها می‌دهد و ذهنیتی که برای مخاطب می‌سازد الزاماً دستیابی به آن جایگاه اقتصادی است؛ جایگاهی که در واقعیت در حداقلی‌ترین شکل ممکن وجود دارد.

 

پایان مطلب کیهان

شبکه نمایش خانگی نمایش خانگی سریال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین