کد خبر: 67527 A

سریال دیو و ماه پیشونی

پست‌ مدرنِ کودکانه ببینید

پست‌ مدرنِ کودکانه ببینید

در دیو و ماه پیشونی به غیر از حاکمیت نوعی قصه گویی شیرین رویاپرداز، کوشش زیادی شده که در فضاسازی تصویری هماهنگ با داستان، نوعی حرکت روبه جلو را شاهد باشیم و در این مسیر آن شادابی و تر و تازگی تصویر کمک می‌کند به جلب بیشتر مخاطب

ایران آرت: محمدرضا ملکی (روزنامه‌‌نگار) : سریال دیو و ماه پیشونی که به تازگی در شبکه خانگی عرضه شده می‌تواند نماد سریالی کودکانه و در عین حال پست مدرن باشد چون سازندگان سریال سعی کرده اند هم عناصر داستان گویی کلاسیک ایرانی را داشته باشند و هم فانتزی سازی های مدرن را با کمک جلوه های بصری کامپیوتری ایجاد کنند و نتیجه اینکه سریالی در برابر کودکان و خانواده های ایرانی است که می‌توانند با طیب خاطر آن را ببینند.

برای داستان گویی کلاسیک لزوما نباید راه های تکراری و تاریخ مصرف گذشته رفت؛ شبیه نقاشی های دوبعدی برخی کارهای تلویزیونی، بلکه میشود از حرفه ای های صنعت جلوه های ویژه رایانه‌ای ایران استفاده کرد تا هم بازار کاری برای آنها ایجاد شود و هم سریالهای فانتزی خوب تولید گردد.

در سال‌های اخیر البته دوز تخیل نگاری در تولیدات سینما و تلویزیون ایران پایین آمده و یک دلیلش تنبلی کارگردانانی است که بیشتر ژست کارگردانی برایشان اهمیت دارد تا پیشبرد ایده‌های تازه. سریال دیو و ماه پیشونی از جمله آثاری است که سازندگان آن برای رویاپردازی به عنوان عاملی نیک برای جلب مخاطب نگریسته‌اند. 

سابقه تهیه‌کنندگان کار مهدی و صادق یاری به سالها فعالیت در حیطه ویدیورسانه بازمی‌گردد و در عین حال همین اواخر یک فانتزی دیگر به نام هشتگ خاله سوسکه را در شبکه خانگی داشتند که آنجا هم رویا نقش مهمی در پیشبرد داستان داشت.

در دیو و ماه پیشونی به غیر از حاکمیت نوعی قصه گویی شیرین رویاپرداز، کوشش زیادی شده که در فضاسازی تصویری هماهنگ با داستان، نوعی حرکت روبه جلو را شاهد باشیم و در این مسیر آن شادابی و تر و تازگی تصویر کمک می‌کند به جلب بیشتر مخاطب. هدف اصلی دیو و ماه پیشونی جلب مخاطب کودک بوده است ولی به نظر می‌رسد نوعی ارتباط ورزی میان کاراکترها در دل داستانی فریبنده از اغوای شیطانی و اتکای اخلاقی برای رهایی می‌تواند مخاطب بزرگسالی را که به همراه فرزندان به تماشای سریال نشسته را هم راضی کند.

دیو و ماه پیشونی را حسین قناعت ساخته که بخش عمده موفقیتش مرهون انتخاب ژانر کودک و ادامه و پیشرفت در آن است. او سابقه ساخت پیشی میشی، دزد و پری و قهرمانان کوچک و... را دارد و حالا در کنار برادران یاری به عنوان تهیه‌کننده، سریالی ساخته که هم در کارنامه خودش قدمی روبه جلو است و هم در کارنامه سریال سازی شبکه خانگی می‌تواند قابل قبول باشد.

حسین قناعت صادق یاری سریال دیو و ماه پیشونی مهدی یاری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین