کد خبر: 67578 A

نقش فروشی در سینما و تلویزیون

اعتراف خانم بازیگر به نقش فروشی در ایران

اعتراف خانم بازیگر به نقش فروشی در ایران

مادر ستایش ، عمه یوسف پیامبر، خاله مریم مقدس ادعایی جنجالی را مطرح کرده است.

ایران آرت: تسنیم نوشت به خیابان که می‌روید شما را به نام مادر ستایش صدا می‌زنند یا عمه یوسف پیامبر یا به نام خاله مریم مقدس می‌شناسند؛ حتماً از شما می‌پرسند که چرا نیستید و یا چرا کار نمی‌کنید؟

زهرا سعیدی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به حقیقت‌هایی از پشت پرده خرید و فروش نقش اشاره می کند.

به نوشته تسنیم،  زهرا سعیدی متولد سال 1332 در آبادان، فعالیت هنری‌اش را در سال 1349 با گروه تئاتر شیراز آغاز کرد، اما در واقع این بازیگر پیشکسوت را بیشتر باید بازیگر تلویزیون بدانیم؛ از مجموع 45 اثری که در کارنامه دارد، 28 اثر در تلویزیون خلق شده است.

زهرا سعیدی گفته است: مردم خیلی به من لطف دارند واقعاً خیلی از مردم ممنونم؛ هرکدام یکی از این شخصیت‌ها را به خاطرشان هست و حتماً همیشه این نکته را از من می‌پرسند چرا آنقدر کم‌کارید و من هم می‌گویم که مشکل از من نیست.

خانم سعیدی معتقد است: اگر به این سبک و سیاق که برخی از مسئولین هنری آن توجه دلسوزانه را به هنر مخصوصاً هنر نمایش، سینما و سریال‌های تلویزیونی ندارند، به این روش ادامه بدهند واقعاً ما خیلی زود به آدم‌های مصرف‌کننده صرف سریال‌های وارداتی تبدیل می‌شویم. آن‌گاه کار خوب تولید نخواهد شد. در دهه‌هایی درخشان‌ترین فیلم‌ها خصوصاً در تلویزیون سریال‌های ماندگاری تولید شد اما الان از آن دوران طلایی خبری نیست.

زهرا سعیدی

خانم سعیدی به پرسش تسنیم درباره واقعیت‌هایی که در مورد نقش‌فروشی و باندبازی در سینما و تلویزیون مطرح می‌شود یا همان دستمزدهای توهین‌آمیز، حقیقت دارند؟

پاسخ داده است: من شاهد بودم نقش‌هایی به افرادی دادند که برایش پول پرداخت می‌کردند. یک زمانی تهیه‌کننده‌ای لیستی به من نشان داد و می‌گفت این عده پول می‌دهند و ما به آنها نقش می‌دهیم و عده‌ای دیگر دستمزد می‌گیرند. شما کسانی هستید که دستمزد می‌گیرید و کار می‌کنید؛ طوری که انگار مثلاً من اشتباه می‌کنم که دستمزد می‌خواهم و کار کنم!

زهرا سعیدی نقش فروشی در سینما و تلویزیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین