کد خبر: 68000 A

جشنواره فیلم کن| مایکل داگلاس| هالیوود

نخل طلای ۲۰۲۳ به بازیگر مشهور شد

نخل طلای ۲۰۲۳ به بازیگر مشهور شد

جشنواره فیلم کن امسال با اهدای نخل طلای خود به مایکل داگلاس از این بازیگر تجلیل می‌کند.

ایران آرت: جشنواره کن اعلام کرد بازیگر سرشناس امسال بار دیگر راهی این جشنواره می‌شود تا در مراسم افتتاحیه در روز ۱۶ می با دریافت نخل طلای کن تجلیل شود.

داگلاس اولین بار در سی‌ودومین دوره جشنواره کن در سال ۱۹۷۹ با «سندرم چینی» ‌ساخته جیمز بریجز حضور یافت. سال ۱۹۹۲ او برای «غریزه اصلی» و سال بعد برای «سقوط» در جشنواره حاضر بود. وی چند سال پیش هم با «پشت شمعدان» ساخته استیون سودربرگ در کن حضور یافته بود.

به گزارش مهر، این بازیگر ۷۸ ساله در بیانیه‌ای با توصیف کن به عنوان بستری فوق‌العاده برای سازندگان جسور گفت که این جشنواره همواره به وی یادآوری کرده که جادوی سینما فقط آنچه روی پرده می‌بینیم نیست بلکه در توانایی آن در تاثیرگذاری بر مردم جهان است.

اولین کار داگلاس به عنوان تهیه کننده در فیلم «پرواز برفراز آشیانه فاخته» بود که به کارگردانی میلوش فورمن ۹ نامزدی اسکار کسب کرد و بهترین فیلم سال ۱۹۷۵ شد.

او به عنوان بازیگر نیز با رابرت زمکیس در «رمانس سنگ» در سال ۱۹۸۴، ««باران سیاه» ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۹ و «افشاگری» ساخته بری لوینسون در سال ۱۹۹۴ همکاری کرد. او اسکار بهترین بازیگر مرد را سال ۱۹۸۷ برای بازی در نقش گوردون گکو در فیلم «وال استریت» اولیور استون دریافت کرد. دنباله این فیلم با عنوان «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» در شصت و سومین دوره جشنواره کن در سال ۲۰۱۰ در بخش خارج از رقابت نمایش داده شد.

 

جشنواره فیلم کن مایکل داگلاس غریزه اصلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین