کد خبر: 67837 A

جانی دپ، مایوین، ژان دو باری، جشنواره فیلم کن

عاشقانه جانی دپ و خانم کارگردان در کن ۲۰۲۳

عاشقانه جانی دپ و خانم کارگردان در کن ۲۰۲۳

«مایوین»، فیلمساز فرانسوی، اختلافات خود با «جانی دپ» طی فیلمبرداری فیلم «ژان دو باری» را تأیید کرد.

ایران آرت: خبرگزاری‌هایی مثل «هالیوود ریپورتر» اعلام کردند که «ژان دو باری» (Jeanne du Barry) ساخته «مایوین»، فیلمساز فرانسوی، نخستین فیلمی است که برای افتتاحیه جشنواره کن انتخاب شده است.

«مایوین» علاوه بر کارگردانی این کار، نقش مادام دو باری؛ معشوقه پادشاه فرانسه را نیز برعهده دارد و «جانی دپ» هم در این فیلم، در نقش پادشاه لویی پانزدهم ظاهر شده است و احتمال می‌رود که این فیلم در کن ۲۰۲۳، سر و صدای زیادی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داستان «ژان دوباری» درمورد زن جوانی از طبقه کارگر و تشنه لذت است که می‌خواهد برای بالا رفتن از پله‌های نردبان اجتماعی، از هوش و جذابیت خود استفاده کند و به همین خاطر، موفق به جلب توجه لویی پانزدهم به خود می‌شود و آن‌ها به طور دیوانه وار عاشق یکدیگر می‌شوند و ژان هم، برخلاف همه اصول، به ورسای می‌رود و موجب رسوایی دربار می‌شود.

حال، ورلد آو ریل، نقل می‌کند، سه سال پس از فیلم «دی‌ان‌ای» (DNA) مایوین، فیلمساز فرانسوی، این بار با «ژان دو باری» (Jean du Barry)، اولین فیلم دوره‌ای خود به کن بازمی گردد که در این فیلم، جانی دپ در نقش شاه لویی پانزدهم به ایفای نقش می‌پردازد.

«ژان دو باری» در تاریخ ۱۶ می، جشنواره فیلم کن را افتتاح می‌کند و گفته می‌شود این فیلم شبیه هیچ پروژه‌ای نیست که او قبلاً انجام داده است؛ به طوری که مایوین مجبور شد این بار، به فیلمنامه نزدیک شود و همچنین، فیلمبرداری روی فیلم را آزمایش کند که این به معنای متعهد شدن به گرفتن عکس‌های کمتر بود.

با این حال، به نظر می‌رسد کارگردانی یک ستاره هالیوود در حد جانی دپ چالش منحصر به فرد دیگری برای او بود تا جایی که چند ماه پیش، شایعاتی در مورد تنش مایوین و دپ سر صحنه پخش شده بود و در کمال تعجب، او در مصاحبه با تیری چز این شایعات را رد نکرد.

مایوین در این باره تصریح کرد: جانی یک ستاره، یک پادشاه... و یک آمریکایی است! به من گفتند که به او خبر نده که منتظریم او صحنه‌ای را بگیرد، اجازه ندادند در اتاق رختکن، او را بزنم. یک روز، به هر حال این کار را انجام دادم و در آن‌جا به من فهماند که یک نفوذ غیرقابل قبول انجام داده‌ام و از من پرسید اگر در اتاق رختکن من را می‌زد چه احساسی داشتم؟ من پاسخ دادم که همه همیشه این کار را انجام می‌دهند. زیرا یک مجموعه در فرانسه این‌گونه کار می‌کند.

مایوین، این مسئله را ناشی از تضاد فرهنگ دانست و افزود: او تلاش می‌کرد، اگرچه می‌دیدم که هنوز برای او گیج‌کننده است و فهمیدم که در ایالات متحده، ستاره‌ها واقعاً کارگردانی نمی‌شوند.

آن‌ها به کارگردان توضیح می‌دهند که چگونه می‌خواهند صحنه را بازی کنند و کارگردان، جریان را دنبال می‌کند. اما در فرانسه، کارگردان رئیس است. بنابراین، برای هر برداشتی، واضح است که از پیشنهادات او عکس می‌گرفتم، اما از او نیز، می خواستم که دیدگاه خودم را تفسیر کند تا بتوانیم در هنگام تدوین، انتخابی داشته باشیم.

مایوین در ادامه اظهار داشت چالش دیگری که او با آن روبه‌رو بود این بود که زبان فرانسوی دپ به طور خاص خیره‌کننده نبود، اما او می‌توانست از موقعیت استفاده کند، کمتر به دیالوگ و بیشتر بر توانایی خود در انتقال احساسات بسیار فراتر از کلمات، متکی بود.

این فیلمساز فرانسوی درباره جانی دپ گفت: برای من، به عنوان کسی که می‌خواهم فیلمی کمتر مبنی بر دیالوگ داشته باشم، دیدن همه چیزهایی که جانی از طریق چهره‌اش و نگاهش می‌گوید، جذاب است. مانند یک بازیگر صامت.

گفتنی است که ظاهر شدن «جانی دپ» در نقش لویی پانزدهم در این اثر، کمتر از یک سال پس از پایان اختلاف و مشاجره‌های او با «امبر هرد» و پیروزی «جانی دپ» در پرونده افترا رخ داده است و بدون شک، یکی از نقش‌های برجسته او در طول دوران کار هنری اش خواهد بود و به همین خاطر، این نقش می‌تواند «جانی دپ» را به دوران اوجش بازگرداند.

مایوین گفت: ممکن است فکر کنید دپ مستحق پیروزی در دادگاه در برابر امبر هرد بود، اما باور کنید رفتار او در صحنه قطعاً به جایی برای بهبود نیاز دارد.

«ژان دو باری»، ششمین ساخته «مایوین» است و او به همراه «تدی لوسی-مودست» و «نیکلا لیویچی» فیلمنامه این کار را نوشته اند و با توجه به این که نتفلکیس، این فیلم را خریداری کرده است، پس از اکران در سینماهای فرانسه، روی پلتفرم استریم می‌رود و «بنجامین لاورنه»، «پیر ریچارد»، «ملویل پوپو»، «نوئمی لووفسکی»، «پاسکال گرگوری» از جمله بازیگرانی هستند که در این کار تاریخی به ایفای نقش می‌پردازند.

 هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن، از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ ماه می، یعنی ۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ماه  ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

 

جانی دپ جشنواره فیلم کن ژان دو باری مایوین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین