کد خبر: 68339 A

مارتین اسکورسیزی| اسکورسیزی

صحبت‌های تلخ اسکورسیزی در 80 سالگی/ می‌خواهم قصه‌هایی روایت کنم اما وقتی باقی نمانده!

صحبت‌های تلخ اسکورسیزی در 80 سالگی/ می‌خواهم قصه‌هایی روایت کنم اما وقتی باقی نمانده!

کارگردان نامدار هالیوود به ددلاین می‌گوید: ای کاش می‌توانستم هشت هفته استراحت کنم و همزمان فیلمی بسازم [می‌خندد]. تمام دنیا به روی من گشوده شده، اما خیلی دیر است. خیلی دیر است.»

ایران آرت: مارتین اسکورسیزی در آستانه اکران فیلم جدیدش «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) در جشنواره کن هفتاد و ششم، با «ددلاین» به گفت‌وگو نشسته و از پروژه‌های آینده خود گفته است.

اسکورسیزی در این مصاحبه از موضوعات مختلفی می‌گوید اما این بخش پایانی گفت‌وگو است که جلب توجه می‌کند. نشریه می‌پرسد: «شما هشتاد ساله‌اید. آیا هنوز اشتیاقی در شما مانده که پشت دوربین بروید و اثر بعدی خود را بسازید؟» اسکورسیزی پاسخ می‌دهد: «باید داشته باشم. باید داشته باشم. بله. ای کاش می‌توانستم هشت هفته استراحت کنم و همزمان فیلمی بسازم [می‌خندد]. تمام دنیا به روی من گشوده شده، اما خیلی دیر است. خیلی دیر است.»

به گزارش 30نما، فیلمساز در پاسخ به این پرسش که از این جملات چه منظوری دارد می‌گوید: «من پیر شده‌ام. چیزهایی می‌خوانم. چیزهایی می‌بینم. دوست دارم قصه‌هایی روایت کنم، اما وقتی باقی نمانده. کوروساوا، وقتی اسکارش را برد، وقتی جرج [لوکاس] و استیون [اسپیلبرگ] جایزه را به او دادند گفت: «حالا دارم می‌بینم احتمالات اینکه سینما چه چیزی می‌تواند باشد را ببینم، اما خیلی دیر است.» او ۸۳ ساله بود. در آن زمان، گفتم: «منظورش چیست؟» حالا می‌دانم منظورش چه بوده.»

اسکورسیزی امسال تصمیم گرفت فیلم سه ساعت و ۲۶ دقیقه‌ای «قاتلین ماه گل» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت دنیرو» را در بخش مسابقه جشنواره کن اکران نکند و برای «نخل طلا» وارد رقابت نشود. این فیلم شنبه آینده اکران خواهد شد.

او در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید:‌ «به مخاطب می‌گویم، اگر مخاطبی برای این نوع آثار وجود دارد، خودتان را متعهد کنید. شاید زندگی شما پرمایه شود. این نوع دیگری از سینماست، واقعاً این‌طور فکر می‌کنم.»

 

مارتین اسکورسیزی اسکورسیزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین