کد خبر: 68370 A

جانی دپ| جشنواره فیلم کن| مارلون براندو

جانی دپ: اگر مارلون براندو جای من بود یک نفر را می‌کشت!/ روایت جانی دپ از سال‌های وحشتناکی که از سر گذراند

جانی دپ: اگر مارلون براندو جای من بود یک نفر را می‌کشت!/ روایت جانی دپ از سال‌های وحشتناکی که از سر گذراند

ستاره هالیوود که در جشنواره کن ۲۰۲۳ اعتبار خود را بازیافت، درباره سال‌های تلخی که گذرانده می‌گوید: «وقتی همه‌چیز سقوط کرد، پریشانی واژه خوبی است [برای توصیفش]. سردرگمی. چون تقریباً به تجربه «باگز بانی» می‌رسید. با خود می‌گویی: زندگی من این است؟ چه اتفاقی افتاد؟»

ایران آرت: درست یک سال قبل چشم‌های بی‌شماری به دادگاه شکایت «جانی دپ» از همسر سابقش «امبر هرد» دوخته شده بود که در جایگاه شهود توضیح می‌داد قربانی خشونت خانگی است نه مرتکب‌شونده آن. دادگاه ویرجینیا با پیروزی بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» به پایان رسید اما پیش از آن تصور دپ روی پله‌های کاخ جشنواره کن دشوار بود.

دپ که امسال برای اکران «ژان دو باری» (Jeanne du Barry) به کن سفر کرده، با استقبال گرم هوادارانش روبرو شد. او یک روز پس از اکران این فیلم تاریخی به کارگردانی «مای‌ون» فرانسوی با «اسوشیتد پرس» به گفت‌وگو نشسته است.

دپ می‌گوید: «وقتی به ته خط می‌رسید، به ته خط رسیده‌اید، به ته خط رسیده‌اید، سپس شروع می‌کنید به یافتن زیرزمین ته خط.» او اضافه می‌کند:‌ «وقتی همه‌چیز سقوط کرد، پریشانی واژه خوبی است [برای توصیفش]. سردرگمی. چون  تقریباً به تجربه «باگز بانی» می‌رسید. با خود می‌گویی: زندگی من این است؟ چه اتفاقی افتاد؟»

به گزارش ۳۰نما، در نزدیکی سالن نمایش فیلم «ژان دو باری»، هواداران زیادی تجمع کرده بودند تا از دپ امضاء بگیرند. آن‌ها فریاد «زنده‌باد جانی!» سر می‌دادند اما در شبکه‌های اجتماعی، حامیان «امبر هرد» با یک هشتگ (#CannesYouNot) از دعوت جشنواره از دپ انتقاد کردند.

جانی دپ

«ایو بارلو» ژورنالیست که یکی از دوستان هرد است نوشت: «اگر از کن حمایت می‌کنید، از آزارگران حمایت می‌کنید.» اما هرد تاکنون در مورد حضور دپ در کن اظهار نظر عمومی نکرده و سرگرم فرزندپروری در مادرید است.

دپ چهارشنبه این هفته به «اسوشیتد پرس» گفت:‌ «سال‌های ناخوشایند و غریبی بود اما ملال‌آور نه. اختفا. شایعه‌ها. اتهامات. چیزهای خیلی زیادی در مورد «فتی آرباکل» خوانده بودم اما فکر نمی‌کردم [باستر] کیتون سر راه من قرار بگیرد و ناجی من باشد. یکی از چیزهایی که دائماً در ذهن جریان داشت هانتر [اس. تامپسون نویسنده کتاب «ترس و نفرت در لاس وگاس» (Fear and Loathing in Las Vegas) بود. می‌توانستم صدایش را بشنوم: «بلیت را بخر، به گردش برو»»

دپ اضافه می‌کند که اگر «مارلون براندو» زنده بود و در موقعیت او قرار می‌گرفت یک نفر را به کشتن می‌داد: «فکر نمی‌کنم مارلون دوام می‌آورد. فکر نمی‌کنم ذره‌ای از چنین اتفاقاتی را تحمل می‌کرد. اگر زنده بود و این اتفاقات را می‌دید، به انحراف کشیده می‌شد. یک نفر را می‌کشت.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا از شکل برگزاری دادگاه ویرجینیا پشیمان است یا نه می‌گوید: «حتی یک لحظه حسرت چیزی را نمی‌خورم مگر اینکه رفتار وحشتناکی با کسی کرده باشم که نکرده‌ام. پشیمان نیستم که به راه عجیبی را در آن دوره در پیش گرفتم چون چیزهای زیادی در مورد خودم یاد گرفتم.»

دپ در کنفرانس مطبوعاتی کن گفته بود که «نیازی» به هالیوود ندارد:‌ «آیا احساس کرده‌ام که هالیوود من را تحریم کرده؟ خوب، لازم نبود در جزئیات دقت کنید تا در آن مقطع حس کنید که مثل یک شوخی عجیب به نظر می‌رسد. البته، وقتی از شما می‌خواهند از فیلمی که در حال بازی در آن هستید کناره‌گیری کنید، آن هم به خاطر اصوات و حرف‌های نامفهومی که در فضا پیچیده… آیا امروز احساس می‌کنم که تحریم شده‌ام؟ نه، به هیچ وجه. اما احساس نمی‌کنم تحریم شده‌ام چون به هالیوود فکر نمی‌کنم. من بیش از این نیازی به هالیوود حس نمی‌کنم، شما را نمی‌دانم.»

 

جانی دپ جشنواره فیلم کن مارلون براندو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین