کد خبر: 68559 A

مهوش افشارپناه| بازیگر زن| بازیگر ایرانی

گلایه‌های کنایه‌آمیز خانم بازیگر/ نقش زنی را بازی نمی‌کنم که فقط چای می‌ریزد!

گلایه‌های کنایه‌آمیز خانم بازیگر/ نقش زنی را بازی نمی‌کنم که فقط چای می‌ریزد!

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید: شاید یکی از دلایل حضور کم‌رنگ‌ترم در سینما این بود که به‌خصوص از دهه ۸۰ به بعد فیلم‌ها فضایی جوانانه پیدا کردند و دیگر نقش‌هایی متناسب با سن و سال ما در فیلم‌ها نبود.

ایران آرت: مهوش افشارپناه بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های این روزهای خود توضیح داد: در حال حاضر در هیچ پروژه‌ای حضور ندارم. البته پیشنهادهایی برای کار داشته‌ام اما اول به دلایلی شخصی و دوم به این دلیل که کیفیت کارهای به نظرم مناسب نبود، ترجیح دادم آن‌ها را نپذیرم.

وی درباره احوالات خود در روزهای دوری از فعالیت هنری هم گفت: من در مقطعی هر سال حداقل یک نمایش تئاتر را روی صحنه داشتم تا اینکه بحران کرونا پیش آمد و شرایط فعالیت در این حوزه به‌طور کامل تغییر کرد. به همین دلیل نزدیک دو سال از صحنه تئاتر دور بودم. به‌صورت پراکنده در فیلم‌ها و سریال‌ها هم حضور داشته‌ام و در این مدتی که بیکار هستم هم واقعاً احساس ناراحتی ندارم. منتظرم تا شرایط خوبی برای کار کردن پیش بیاید و تا زمانی که شرایط دلخواهم وجود نداشته باشد، ترجیح می‌دهم کار نکنم.

این بازیگر ادامه داد: در این مدت چند پیشنهاد داشتم که برخی از آن‌ها در شهرستان بود و به دلیل شرایط شخصی خودم نمی‌خواستم آن‌ها را بپذیرم و باقی پیشنهادها هم از جنسی بود که من دوست نداشتم. شاید برخی از همکاران من کار در پروژه‌های شهرستانی را بپذیرند و خودم هم پیش‌تر خیلی کار در لوکیشن‌های شهرستان‌ها داشته‌ام اما در حال حاضر شرایطم به‌گونه‌ای است که امکان حضور طولانی‌مدت در یک شهرستان برای کار کردن را ندارم. نه خودم توانش را دارم نه شرایط زندگی شخصی‌ام این امکان را به من می‌دهد. بالاخره ما هم در زندگی مسئولیت‌هایی داریم. حداقلش این است که دلم برای نوه عزیزم تنگ می‌شود. (با خنده می‌گوید نوه‌ام الان و حین همین مصاحبه در کنار من است.)

افشارپناه درباره تعداد بالای تجربه‌های تلویزیونی در کارنامه‌اش در قیاس با کارهای سینمایی هم گفت: هر دوی این حوزه‌ها برای من حکم تجربه را دارد و هر کاری که به من پیشنهاد می‌شود، فارغ از اینکه سینمایی باشد یا تلویزیونی من به‌عنوان یک تجربه به آن نگاه می‌کنم. تئاتر هم جایگاه خودش را داشته و کارهای بسیاری در آن کرده‌ام. اینگونه نبوده است که تمرکز خاصی روی کارهای تلویزیونی داشته باشم و حضور در این عرصه را بیشتر انتخاب کنم.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل حضور کم‌رنگ‌ترم در سینما این بود که به‌خصوص از دهه ۸۰ به بعد فیلم‌ها فضایی جوانانه پیدا کردند و دیگر نقش‌هایی متناسب با سن و سال ما در فیلم‌ها نبود. در برخی فیلم‌هایی هم که نقش‌هایی با این سن و سال وجود داشت، غالباً شخصیت‌هایی به‌دردنخور بود! اگر قرار بود در یک فیلم فقط چای بیاورم و هر از گاهی بچه‌ام را صدا بزنم، ترجیح می‌دهم در خانه خودم این کار را بکنم که بابتش از من تشکر هم می‌کنند!

 

بازیگر زن مهوش افشارپناه بازیگر زن ایرانی مهوش افشار پناه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین