کد خبر: 70071 A

نولان رکورد کوبریک و اسکورسیزی را شکست

نولان رکورد کوبریک و اسکورسیزی را شکست

نولان بیشترین فیلم را در میان ۲۵۰ عنوان سینمایی برتر آی‌ام‌دی‌بی دارد.

ایران آرت: کریستفر نولان رکورد هموطنش «استنلی کوبریک» و «مارتین اسکورسیزی» در آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) را شکست. این فیلمساز بریتانیایی یا به قول «کیلین مورفی» بازیگر «اپنهایمر» (Oppenheimer) «به‌شدت انگلیسی» حالا بیشترین فیلم را در میان ۲۵۰ عنوان سینمایی برتر آی‌ام‌دی‌بی دارد.

پیش از اکران «اپنهایمر»، هفت فیلم کوبریک و اسکورسزی به فهرست ۲۵۰ عنوان برتر آی‌ام‌دی‌بی راه پیدا کرده بود. اما پس از اکران این فیلم تاریخی، نولان به تنهایی با ۸ فیلم در این فهرست رکوردشکنی کرده است. «اپنهایمر» تا این لحظه امتیاز ۸.۷ دریافت کرده و به سومین فیلم برتر نولان در آی‌ام‌دی‌بی بدل شده است.

به گزارش ۳۰نما، «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) در حال حاضر با امتیاز ۹ بهترین فیلم نولان در فهرست ای‌ام‌دی‌بی است و پایین‌تر از «رستگاری در شاشنگ» (The Shawshank Redemption) و «پدرخوانده» (The Godfather) در رتبه سوم برترین‌های تاریخ قرار دارد.

«تلقین» (Inception) با امتیاز ۸.۸ در رتبه چهاردم، «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) با امتیاز ۷.۸ در رتبه بیست و چهارم، «حیثیت» (The Prestige) با امتیاز ۸.۵ در رتبه چهل و سوم، «ممنتو» (Memento) با امتیاز ۸.۴ در رتبه پنجاه و ششم، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) با امتیاز ۸.۴ در رتبه هفتادم، و «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) با امتیاز ۸.۲ در رتبه صد و بیست و نهم جای گرفته‌اند.

علاوه بر کوبریک و اسکورسیزی، «آکیرا کوروساوا» با شش فیلم از ۳۱ فیلم کارگردانی شده، و «استیون اسپیلبرگ» با ۶ فیلم از ۳۳ فیلم کارگردانی شده بیشترین فیلم را در فهرست عناوین برتر آی‌ام‌دی‌بی دارند. «آلفرد هیچکاک»، «کوئنتین تارانتینو»، «هایائو میازاکی»، «چارلی چاپلین»، «بیلی وایلدر»، «سرجو لئونه»، «اینگمار برگمان»، «جیمز کامرون»، «دیوید فینچر»، «پیتر جکسون»، «ایتان کوئن»، «فرانسیس فورد کاپولا»، «ریدلی اسکات»، «فرانک کاپرا»، و «کلینت ایستوود» دیگر فیلمسازانی‌اند که بیش از سه فیلم در فهرست برترین‌های تاریخ سینما در آی‌ام‌دی‌بی دارند.

 

کریستوفر نولان مارتین اسکورسیزی استنلی کوبریک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین