کد خبر: 70447 A

وودی آلن

وودی آلن ناامید شد/ انتقاد فیلمساز مشهور از خودش

وودی آلن ناامید شد/ انتقاد فیلمساز مشهور از خودش

کارگردان مشهور ۸۷ ساله با انتقاد از خودش می‌گوید اگر کسی در موقعیت من قرار می‌گرفت دو یا سه شاهکار می‌ساخت.

ایران آرت: «وودی آلن» در مصاحبه با مجله یونانی «کا» پیش از اکران «بخت خوش» (Coup de Chance) در جشنواره ونیز، می‌گوید پس از چند دهه فیلمسازی باید دو یا سه شاهکار در کارنامه داشته باشد.

این کارگردان ۸۷ ساله از خودش انتقاد می‌کند و می‌گوید: «به هر توفیقی رسیدم. پول درمی‌آوردم، آزادی کامل هنری داشتم، و می‌توانستم دقیقاً فیلمی که می‌خواستم را بسازم، یکی پس از دیگری. فیلم‌های خوبی ساختم، اما شاهکار نه. و چون شاهکار نساخته‌ام، احساس می‌کنم که خودم را ناامید کرده‌ام. اگر کسی در موقعیت من قرار می‌گرفت دو یا سه شاهکار می‌ساخت. نه فقط چند فیلم خوب تا پنجاه و چند سالگی.»

آلن فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «آنی هال» (Annie Hall)، «منهتن» (Manhattan) و «هانا و خواهرانش» (Hannah and Her Sisters) را در کارنامه دارد اما به ندرت آثار او را «شاهکار» نامیده‌اند.

به گزارش 30نما، این فیلمساز در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «لاونگاردیا» گفته بود که پس از فیلمی که در پاریس می‌سازد بازنشسته خواهد شد اما نمایندگانش گفتند «او قصد بازنشستگی ندارد و برای فیلمبرداری فیلم جدیدش در پاریس که پنجامین فیلم اوست بسیار هیجان‌زده است.

داستان «بخت خوش» برخورد دو جوان را روایت خواهد کرد که به خیانت زناشویی و جنایت منجر می‌شود. «بخت خوش» اولین فیلم فرانسوی-زبان آلن خواهد بود و در پاریس فیلمبرداری شده است. «لو دو لاژ»، «ملویل پوپو»، «والری لمرسیه»، «نیلس اشنایدر»، «السا زیلبرستین»، «باربارا گوئناگا»، «گرگوری گادبوا»، «آن لواره»، «سارا مارتینز»، «گیوم دو تونکدک»، و «آرنو ویار» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

وودی آلن کارگردان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین