کد خبر: 10091 A

شفیعی کدکنی باغ کتاب تهران را بی نظیر خواند/ جای خالی توجه به کودکان و نوجوانان

شفیعی کدکنی باغ کتاب تهران را بی نظیر خواند/ جای خالی توجه به کودکان و نوجوانان

محمدرضا شفیعی کدکنی (شاعر مطرح و پیشکسوت) در بازدید از مجموعه باغ کتاب تهران، آن را مکانی بین‌المللی دانست و گفت: باغ کتاب باید در مقیاس‌های مختلف به شهرهای دیگر برود.

ایران آرت: محمدرضا شفیعی کدکنی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و از شاعران مطرح کشورمان در حاشیه بازدید از باغ کتاب، این مجموعه را مکانی بین‌المللی دانست و اظهار کرد: باید مجموعه‌هایی نظیر باغ کتاب تهران را در دیگر شهرهای کشور هم داشته باشیم. حتی در شهر تهران هم وجود شعبات مختلف با چنین رویکردی می‌تواند مخاطبین بیشتری را جذب کند.

وی عنوان کرد: در کشور ما به کودکان و نوجوانان کمتر پرداخته شده است. اگر بخواهیم جامعه بهتری داشته باشیم باید برای کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم.

شفیعی کدکنی، با اشاره به اینکه باغ کتاب یک مجموعه بین‌المللی است، افزود: تا به حال هیچ جای دنیا چنین نمونه‌ای که تا این اندازه به بحث علم و کتاب پرداخته باشد، ندیدم.

وی با توجه به گالری ۱۷۰۰ متر مربعی باغ کتاب، یادآور شد: موسیقی فاخر و نقاشی هنرمندان دو گزینه‌ای هستند که در باغ کتاب نباید از آنها غافل بود و باید برنامه‌های ویژه ای برای‌شان درنظر گرفته شود.

 

محمد رضا شفیعی کدکنی باغ کتاب تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین