کد خبر: 13479 A

وقتی کتاب در کاخ سفید دکور می‌شود+عکس

وقتی کتاب در کاخ سفید دکور می‌شود+عکس

گزارشی از واشنگتن پست نشان می‌دهد در کاخ سفید که رییس جمهورش به نخواندن کتاب اذعان دارد، کتاب تنها کاربرد تزیینی پیدا کرده است.

ایران آرت: واشنگتن پست نوشته است: رییس جمهوری که به خود می‌بالد و لاف می‌زند که وقتی برای خواندن کتاب ندارد، راهی برای استفاده از آنها پیدا کرده و (در حالی که بیشتر کتاب‌ها جلدی سبز دارند) از آنها برای دکوراسیون یک تعطیلات حسابی بزرگ استفاده کرده است.

عکس‌های کتابخانه کاخ سفید برای تعطیلات نشان می‌دهد که با انتخاب غیرمعمول و برمبنای رنگ جلد کتاب‌ها که بیشترشان سبز هستند، از کتاب‌ها برای چیدن آنها به شکل درخت کریسمس استفاده شده است.

جالب‌تر این که این کتاب‌ها به تازگی و مخصوص درست کردن این درخت کریسمس و فقط برای ارزش دکوراسیونشان خریداری شده‌اند.

کتابخانه کاخ سفید

به گفته استفانی گریشام مدیر ارتباطات ملانیا ترامپ بانوی اول کاخ سفید،  این کتاب‌ها بر مبنای طیف رنگ سبزشان برای خرید انتخاب شده‌اند.

وی گفته است: کتاب‌ها طوری انتخاب شده‌اند که یادآور رنگ سبز و روبان قرمز باشند.

این خانم طراح ادامه داد: این ترکیب به معنی یک کپی شخصی از «سرود کریسمس» است.  این ترکیب رنگ قرار است تمرکز بیشتری را معطوف کپی شخصی فرانکلین روزولت رییس جمهوری سی و دوم آمریکا از کتاب «سرود کریسمس» کند که در چرم قرمز پیچیده شده و از کتابخانه ریاست‌جمهوری روزولت در هاید پارک نیویورک قرض گرفته شده است.

واشنگن پست در ادامه نوشته است: آیا می‌دانید انتخاب کتاب بر مبنای جلد آن به چه معنی است؟ و البته در این مورد خرید کتاب بر مبنای رنگ روی جلد آن؟

در ادامه نویسنده نگاهی نیز به عناوین کتاب‌هایی که درخت کریسمس رییس جمهوری آمریکا را شکل داده‌اند کرده است که از یک رمان نوجوانان با عنوان «نگه‌داری از زمین» تا «سانگوما» خاطراتی از فردی از ایلینوی که به سوییس رفت تا به یک روحانی شفا بخش تبدیل شود، را دربرمی‌گیرد. یک کتاب دیگر هم با عنوان «توسعه کار تیمی» در این میان به چشم می‌خورد که وی نوشته است: شاید رییس جمهور اگر یک نگاه سطحی به آن بیندازد، به دردش بخورد.

وی می‌نویسد: در این میان آنچه کمتر جای شگفتی دارد کتاب «جهان گلف» و کتاب ماجراجویانه «شواهد حیرت‌انگیز» و نیز «موش و گربه» جیمز پترسون است.

نویسنده افزوده است: توجه به کتاب‌ها در تعطیلات یک سنت دوست‌داشتنی است، اما به شرط این که آنها را بخوانیم.  

 

منبع: مهر

کاخ سفید دونالد ترامپ کتابخانه کاخ سفید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین