کد خبر: 3922 A

پولیتزر 2017 نصیب چه کسانی شد؟

پولیتزر 2017 نصیب چه کسانی شد؟

رمان کولسون وایت هد با عنوان "راه آهن زیر زمینی" برنده جایزه ادبی پولیتزر 2017 شد.

ایران‌آرت: رمان کولسون وایت هد با عنوان "راه آهن زیر زمینی" برنده جایزه ادبی پولیتزر 2017 شد.

به گزارش ایران آرت به نقل از گاردین؛ این رمان ماجرای زن جوانی را روایت می‌کند که از نظام برده داری توسط قطاری فانتزی و خیالی فرار می‌کند. این رمان پیش از این هم جزو آثار پرفروش این نویسنده بوده است و جایزه ملی کتاب آمریکا را از آن خود کرده است. کاگردان سینمایی مهتاب بَری جِنکیس نیز با اقتباسی از این اثر در حال تهیه سریالی از آن برای کمپانی آمازون است.

جایزه پولیتزر دلیل این انتخاب را  سبک ویژه نویسنده در تلفیق هوشمندانه رئالیسم و تمثیل و بازنمایی خشونت برده داری، درامی از فرار و تطبیق آن با زندگی معاصر آمریکا عنوان کرده است.

 

 

 

پولیتزر

اما در بخش نمایش‌نامه این جایزه ادبی «لین ناتیج» برای نمایش‌نامه «عَرق»  برای دومین بار موفق به کسب جایزه پولیتزر شد و جایزه بخش ادبیات غیرداستانی نیز «متئو دزموند» برای کتاب «اخراج: فقر و منفعت در شهر آمرکایی» به عنوان برنده شناخته شد.

کتاب پرفروش «وقتی نفس هوا می‌شود» نوشته «پول کالانیتی» نویسنده درگذشته هندی - آمریکایی جایزه «پولیتزر» سال ۲۰۱۷ را در بخش بیوگرافی از آن خود کرد و جایزه بخش شعر این جایزه ادبی نیز به «تیهیمبا جس» برای کتاب «در هم‌ریخته» رسید.

«پولیتزر» مجموعه جوایزی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که از معتبرترین جوایز دنیا به حساب می‌آید. این جایزه از سال ۱۹۱۷ به صورت سالانه با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اعطا می‌شود. جایزه «پولیتزر» به ‌نام بنیان‌گذار آن «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی قرن نوزدهمی نام‌گذاری شده‌ است. برندگان جوایز «پولیتزر» مبلغی ۱۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند.

 

فیلم مهتاب رمان راه آهن زیرزمینی کولسون وایت هد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین