کد خبر: 44594 A

استقبال بی نظیر هنردوستان از کتاب "خواب شیرین فرهاد"/ روایتی از نظامی گنجوی به چاپ دوم رسید

استقبال بی نظیر هنردوستان از کتاب "خواب شیرین فرهاد"/ روایتی از نظامی گنجوی به چاپ دوم رسید

کتاب "خواب شیرین فرهاد" اثر میثم هاشمی طباء در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

ایران آرت، میثم هاشمی‌طبا نویسنده کتاب "خواب شیرین فرهاد"  درباره کتابش گفت: کتابم با عنوان  " خواب شیرین فرهاد " که در انشارات سوشیانت منتشر شده است در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید. روز جمعه رونمایی و جشن امضای کتاب برگزار خواهد شد.

وی افزود:کتاب یک رمان تاریخی براساس افسانه خسرو و شیرین اثر حکیم نظامی گنجوی  است و نگارش این کتاب، یک سال و نیم طول کشید.

هاشمی طبا ادامه داد: برای نگارش کتاب " خواب شیرین فرهاد" از منابع مختلفی استفاده کردم. اولین منبع، منظومه نظامی با عنوان خسرو و شیرین یا همان شیرین و فرهاد است؛ منبع دیگرم شاهنامه فروسی است و برای نگارش قسمت های حماسی رمان از این کتاب استفاده کردم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نویسنده کتاب " خواب شیرین فرهاد " ادامه داد: کتاب های " عبدالحسین زرین کوب " منبع دیگرم برای نگارش کتاب " خواب شیرین فرهاد" است. این کتاب با استقبال بی نظیر هنر دوستان مواجه شد. چند سالی است که درباره افسانه‌های ایران باستان تحقیق می‌کنم. اولین  تحقیق من درباره افسانه  "خسرو و شیرین" بود؛ منظومه‌های دیگری هم در دست نگارش دارم و نگارش این کتاب ها ادامه دارد.

هاشمی طبا تصریح کرد: افسانه های بعدی که روی آن تحقیق می‌کنم هم مانند "خواب شیرین فرهاد" در قالب رمان نوشته خواهند شد. تمام این رمان‌ها برپایه تاریخ واقعی هستند. در نگارش  آنها به میزان  بسیار کمی از قوه تخیل استفاده می‌کنم و بیشتر آنها سندیت دارند.

 

نظامی گنجوی خواب شیرین فرهاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین