کد خبر: 55819 A

دختر ۲۲ ساله برای بایدن شعر می‌خواند

دختر ۲۲ ساله برای بایدن شعر می‌خواند

آماندا گورمناولین و جوان‌ترین شاعر رنگین‌پوستی در تاریخ آمریکاست که قرار است در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا شعرخوانی کند.

ایران آرت: شاعر جوان سیاه‌پوست آمریکایی اولین و جوان‌ترین شاعر رنگین‌پوست در تاریخ آمریکاست که قرار است در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا شعرخوانی کند. او ششمین شاعر تاریخ کشور آمریکاست که در مراسم تحلیف یک رئیس جمهور حاضر می‌شود.

آماندا گورمن شاعر 22 ساله آمریکایی شعری با عنوان "بلندی که بالا می رویم" را در مراسم تحلیف جو بایدن اجرا خواهد کرد. پیش از او شاعرانی مانند رابرت فراست و مایا آنجلو این نقش را ایفا کرده بودند. گورمن در سال 2017 این شعر را در مراسم اعلام نام تریسی اسمیت به عنوان ملک‌الشعرای آمریکا خوانده بود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی پیشنهاد شعرخوانی گورمن از سوی جیل بایدن همسر رئیس جمهور جدید آمریکا ارائه شده بود. در مراسم تحلیف دو خواننده زن آمریکایی نیز سرود ملی این کشور را می‌خوانند.

ایبنا نوشت نکته جالب این اتفاق این است که شعری که گورمن قرار است در مراسم تحلیف جو بایدن بخواند را تظاهرکنندگان مقابل کنگره آمریکا خوانده بودند. خود گورمن از این اتفاق اظهار تاسف کرده بود.

 

ادبیات شعر شاعر جو بایدن آماندا گورمناولین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین