کد خبر: 56310 A

استیون کینگ دست به جیب شد

استیون کینگ دست به جیب شد

گروهی از نویسندگان جوان به کمک استیون کینگ، نویسنده برجسته ژانر وحشت، کتابی را درباره تجربیات کرونایی خود منتشر می‌کنند.

ایران آرت: بنیاد استیون کینگ نویسنده آثار معروفی چون درخشش، رستگاری در شاوشنگ و مسیر سبز، تمام ۶ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه چاپ کتاب ۲۹۰ صفحه‌ای گروهی از دانش‌آموزان اهل زادگاهش، ایالت مِین، را متقبل می‌شود.

این نویسندگان جوان که در یک برنامه مطالعاتی شرکت کرده بودند، کتاب خود را با داستان Fletcher McKenzie and the Passage to Whole اثر گری سوج آغاز کرده و سپس داستان را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که بازتاب تجربیاتشان از دوران همه‌گیری کرونا باشد.

استیون کینگ نویسنده ۷۲ ساله آمریکایی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان ژانر وحشت و فانتزی در جهان است. از این نویسنده پرکار که اولین بار با رمان کَری پا به عرصه نویسندگی گذاشت، تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر منتشر شده است، کتاب‌هایی که جوایز متعددی چون جایزه برم استوکر، جایزه‌ی جهانی فانتزی و جایزه‌ی جامعه‌ی فانتزی انگلیس را برای وی به ارمغان آوردند. کینگ که به عنوان سلطان وحشت شناخته می‌شود، در ادامه افتخارات ادبی خود در سال ۲۰۱۵ مدال ملی هنر آمریکا را دریافت کرد. این نویسنده با قلم جادویی خود آثار ماندگاری را برای علاقمندان به داستان‌های ترسناک خلق کرده که بسیاری از آنها به فهرست پرفروش‌ترین کتابهای نیویورک تایمز نیز راه یافتند.

به گزارش ایرنا کینگ در میان علاقه‌مندان به سینما نیز محبوب است. از آثار این نویسنده آمریکایی در مجموع حدود ۴۸ اثر تلویزیونی و سینمایی ساخته ‌شده است که از جمله شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توان به فیلم درخشش ساخته استنلی کوبریک، مسیر سبز و رستگاری در شاوشنگ به کارگردانی فرانک دارابونت اشاره کرد. فیلم پرطرفدار آن (It) ساخته اندی موسکیِتی که در سال ۲۰۱۷ اکران شد نیز اقتباسی از یکی از آثار کینگ است.

آثار زیادی از کینگ توسط مترجمان مختلف ایرانی به فارسی برگردانده، به همت ناشران منتشر شده و وی را به چهره‌ای شناخته‌شده در میان کتابخوانان ایرانی به ویژه علاقه‌مندان به گونه ادبیات وحشت تبدیل کرده است.

 

استفن کینگ استیون کینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین