کد خبر: 56573 A

ادگار رایت "مرد فراری" را می‌سازد/ اقتباسی جدید از رمان استفن کینگ

ادگار رایت "مرد فراری" را می‌سازد/ اقتباسی جدید از رمان استفن کینگ

ادگار رایت کارگردانی اقتباسی جدید از رمان "مرد فراری" نوشته "استفن کینگ" را بر عهده گرفت.

ایران آرت: رمان ضدآرمانشهر و ترسناک "مرد فراری" را "استفن کینگ" در سال ۱۹۸۲ و با نام مستعار "ریچارد باکمن" منتشر کرد. داستان مربوط به آمریکای سال ۲۰۲۵ است که این کشور دچار یک فروپاشی اقتصادی بزرگ و افزایش چشمگیر خشونت‌ها می‌شود. "بن ریچارد" شخصیت اصلی داستان در یک مسابقه تلویزیونی به نام "مرد فراری" شرکت می‌کند که در آن شرکت‌کنندگان باید از دست قاتلانی که برای کشتن آن‌ها استخدام شده‌اند به هر جایی که می‌توانند فرار کنند. 

در سال ۱۹۸۷ "پل میشل گلاسر" فیلمی با نام "مردی فراری" ساخت که تا حدودی بر اساس رمان نوشته "استفن کنیگ" بود و "آرنولد شوارتزنگز" ایفاگر نقش اصلی آن بود. فیلم جدیدی که قرار است بر اساس این رمان ساخته شود اقتباس وفادارنه‌تری نسبت به متن اصلی خواهد بود. 

به گزارش ایسنا "ادگار رایت" کارگردانی اقتباس جدید از رمان "مرد فراری" را بر عهده دارد و به همراه "مایکل باگال" نگارش فیلم‌نامه را نیز انجام داده‌اند. هنوز فهرست بازیگران این فیلم مشخص نشده است. 

استفن کینگ خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی آغاز کرد و با نام‌های مستعار "ریچارد باکمن" و "جان سوئیتن" آثار متعددی نوشته است. رمان‌های "کینگ" چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که فیلم‌های زیادی بر اساس آن‌ها در سینما ساخته شد.

کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند. برخی از این فیلم‌ها با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته که از آن جمله می‌توان به "درخشش"، "مسیر سبز"، "رهایی از شائوشنگ"، "آن"، "مه"، "میزری" و "۱۴۰۸" اشاره کرد.

 

استفن کینگ رمان نویس مرد فراری ریچارد باکمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین