کد خبر: 63672 A

هنرمندان فوتبالی و هنرمندی که نگاه کردن به ورزش کردن دیگران را دوست دارد

هنرمندان فوتبالی و هنرمندی که نگاه کردن به ورزش کردن دیگران را دوست دارد

اخبار کوتاه و جذاب از هنرمندان بخوانید:

ایران آرت: ایران نوشت: این روزها با نزدیک شدن به ایام جشنواره‌های فجر هنرمندان از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره می‌گویند. اما در بین خبرهای سینما و تئاتر، تجسمی هنرمندان از خوشحالی صعود تیم ملی به جام جهانی  می‌گویند.

افتخار ایران

صعود ایران به جام جهانی باعث شد که هنرمندانی همچون رضا میرکریمی، رسول صدرعاملی، تهمینه میلانی، سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، دنیا مدنی، محراب قاسمخانی این صعود را با عکس تیم ملی به مردم ایران تبریک بگویند.

محمدعلی طالبی در صفحه خود نوشت: «ایران با گل مهدی طارمی برنده مسابقه با عراق شد و بدین ترتیب سریع‌ترین صعود تیم ملی ایران به جام جهانی رقم خورد. ایران نخستین تیم آسیایی است که حضورش در جام جهانی قطر مسجل شده است. این سومین حضور پیاپی و ششمین راهیابی این تیم در دوران جام جهانی است.»

چهره ها

کوروش نریمانی در صفحه خود با انتشار عکسی از پارک خانه هنرمندان نوشت: «پاییز امسال، مدتی به‌خاطر پروژه نوشتنم سحرخیز شدم. صبح‌ها پیش از طلوع آفتاب و شروع کار کله پزها، از خونه می‌زدم بیرون که برم دفتر و بشینم سر کار نوشتن. طلوع آفتاب رو تو پارک هنرمندان بودم و ورزشکارای صبحگاهی رو تماشا می‌کردم و مدتی هم می‌نشستم لب حوض و گاهی هم با گوشیم عکس می‌گرفتم. راستش این سحرخیزی که چندان تأثیری تو سرعت و کمیت کار نوشتنم نداشت، ولی عوضش یخورده آفتاب دیدم، نفس تازه کردم، با حوصله صبحونه با نون داغ و تازه خوردم و ورزش دیگران رو تماشا کردم به امید اینکه روزی منم پاشم صبح‌ها بیام یه خورده ورزش کنم.»

شهروز دل‌افکار بازیگر تئاتر و سینما در صفحه خود خبر از اجرای نمایش «طوفان» بعد از دو سال تمرین داده است. این بازیگر در صفحه خود نوشت: «طوفان/The Tempest» آخرین نمایشنامه ویلیام شکسپیر، تازه‌ترین تولید تئاتر مستقل ‌تهران بعد از دو سال تمرین از ٢٨ بهمن‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر به‌روی صحنه می‌رود.»

کیومرث مرادی در صفحه خود فیلم «مکبث» را منتشر کرده است. این کارگردان تئاتر درباره این فیلم نوشت: «این اثر را ببینید، چندین بار ببینید، تکرار و تعدد بازی برای پول ساختن، فخر فروختن، نمایش دادن، با سادگی در زیستن و خلق کردن بسیار متفاوت است. با دیدن این اثر به این باور می‌رسید که چقدر می‌توان از سطحی بودن و سطحی شدن این هنر مقدس، هنر بازیگری فاصله داشت و هنرمند بازیگر بود و نه یک بازی ساز سطحی.»

مجید صالحی با انتشار تیزر فیلم سینمایی «برف آخر» ساخته امیرحسین عسگری خبر داد که این فیلم برای رقابت در جشنواره فیلم فجر، آماده نمایش شد. در «برف آخر» امین حیایى، لادن مستوفى و مجید صالحى به ایفاى نقش می‌پردازند.

لیلی رشیدی صدوبیست‌و‌ششمین کتاب شنیدنی را می‌خواند. کتاب «دل به من بسپار»، اثر سوزانا‌ تامارو با ترجمه «بهمن‌ فرزانه کتابی است در رادیو گوشه منتشر می‌شود. در بخشی از کتاب آمده است: «می دانی «ج» چه می‌گوید؟ اینکه هریک از ما نخی را به دست داریم که اگر آن را دنبال کنیم به ستاره ای می‌رسیم. هریک از ما در آسمان صاحب ستاره‌ای هستیم که اقبال ما بستگی به آن دارد، یک ستاره بادبادکی، باید یاد بگیریم که آن را دنبال کنیم و نخ آن را گم نکنیم.»

کهبد تاراج بازیگر تئاتر با انتشار چند عکس خود در حال تمرین تئاتر نوشت: «تمرین برای جشنواره، صحنه‌ها عوض می‌شوند. صحنه‌ها تعدیل می‌شوند. صحنه‌ها دوست‌داشتنی‌تر می‌شوند.»

پیشنهاد کتاب

خواندن کتاب «جاده لس‌آنجلس» را قاسمعلی فراست نویسنده و منتقد در صفحه خود خبر داده است و درباره این کتاب نوشت: «تاکنون داستانی از جان فانته نویسنده امریکایی نخوانده بودم. با جاده لس آنجلس با این نویسنده آشنا شدم. کتابی که سال‌ها بعد از نوشتن، لابلای دستنوشته‌هایش پیدا می‌شود. نوشته، رمانی است خواندنی با طنز‌هایی خاص. با جوانی سروکار داریم که سرهیچ کاری نمی‌ماند. بلندپرواز است و در سودای نویسندگی. هرجا می‌رود پابند آن کار نیست. گمان می‌کنم از خواندن این کتاب لذت ببرید.»

خواندن کتاب «تاریخ اردلان» را پوران درخشنده در صفحه خود با انتشار جلد کتاب خبر داده است. این کتاب تألیف مستوره اردلان است که کتابی تاریخی از دوران صفویان و حکومت اردلان است که توسط اولین زن تاریخ‌نویس ایران ماه شرف خانم مستوره اردلان نوشته شده است.

مجید صالحی لیلی رشیدی سیامک انصاری کوروش نریمانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین