کد خبر: 65001 A

سید محمود دعایی، حجه الاسلام محمود دعایی

درگذشت سید محمود دعایی/ اعلام دلیل مرگ

درگذشت سید محمود دعایی/ اعلام دلیل مرگ

حجه الاسلام سید محمود دعایی به حسن خلق و میانه روی شهرت داشت. سال ها بود نماز میت هنرمندان و نویسندگان به امامت او اقامه می شد و تا پایان عمر از معاشرت و احوالپرسی با اهل فکر و اندیشه غافل نماند.

ایران آرت: حجت الاسلام سید محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر امروز در سن ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

این خبر را سید عباس دعایی یکی از فرزندان ایشان تایید کرده اند.

گفته می شود زنده‌یاد دعایی، در روزهای اخیر حالت‌های سرماخوردگی داشت که شب گذشته با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی، در بیمارستان آتیه بستری می‌شود و بعداز ظهر امروز چشم از جهان فرومی‌بندد.

 سید محمود دعایی ۳۰ فروردین ۱۳۲۰ در یزد متولد شد. او از سال ۱۳۶۶ عضو مجمع روحانیون مبارز و از سال ۱۳۵۹ سرپرست مؤسسه اطلاعات بود.

دعایی نماینده ۶ دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی نیز بوده است.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت.

ایران آرت درگذشت این انسان فرهیخته را به جامعه فرهنگ و هنر و خانواده معظم دعایی تسلیت می گوید، برای آن مرحوم شادی روح و آمرزش الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

 

 

سید محمود دعایی حجه الاسلام محمود دعایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین