کد خبر: 65015 A

الیف شافاک، الیف شفق، نویسنده، نویسنده زن، ملت عشق

اعتراض خالق "ملت عشق" به نابرابری‌ها/ الیف شافاک: زنان و اقلیت‌ها بیشترین رنج را می‌برند/ فریادی درون جوانان در حال جوشیدن است

اعتراض خالق "ملت عشق" به نابرابری‌ها/ الیف شافاک: زنان و اقلیت‌ها بیشترین رنج را می‌برند/ فریادی درون جوانان در حال جوشیدن است

نویسنده ترکیه‌ای-بریتانیایی که در ایران بیشتر به خاطر رمان "ملت عشق" شناخته می‌شود دوران اخیر را "دوران اضطراب" توصیف کرد و گفت اگر به دوران بی‌مهری برسیم، وضعیت حتی بیشتر تیره و تار خواهد شد.

ایران آرت: الیف شفق (شافاک) نویسنده ترکیه‌ای-بریتانیایی می‌گوید که به نظرش درون بسیاری از جوانان "فریادی در حال جوشیدن است" زیرا آنها فکر می‌کنند که آینده‌شان را "نسل‌های قبل رقم زده‌اند."

این نویسنده که در ایران نیز چندین کتاب از او ترجمه و چاپ شده، در فستیوال سالیانه ادبی هی در ولز درباره "گسترش نابرابری‌هایی" صحبت کرد که با کرونا سرعت پیدا کرده و گفت که زنان و اقلیت‌ها و جوانان از تبعات این نابرابری بیش از همه رنج می‌برند.

او به عدم ثبات مالی نسل‌های جوانتر اشاره کرد که منجر به "یک ترس اگزیستانسیالیستی" در آنها شده است.

آخرین رمان الیف شفق با عنوان "جزیره درختان گمشده" درباره این ایده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، او گفت علاوه بر نوجوانان، وضعیت زنان و اقلیت‌ها در همه سنین نیز دشوار است. میزان سوء‌استفاده و آزاری که این افراد در دنیای مجازی می‌بینند در حال افزایش است و "ما هیچ‌کاری برای فائق شدن بر آن نمی‌کنیم" که در نتیجه آنها احساس تنهایی بیشتری می‌کنند.

الیف شفق دوران اخیر را "دوران اضطراب" توصیف کرد و گفت اگر به دوران بی‌مهری برسیم، وضعیت حتی بیشتر تیره و تار خواهد شد.

خانم شفق گفت بر این باور است که ضرورت ادبیات به عنوان "پادزهر بی‌مهری" اکنون بیش از پیش آشکار می‌شود.

 

ملت عشق الیف شافاک الیف شفق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین