کد خبر: 68216 A

نمایشگاه کتاب تهران

تحریم نمایشگاه کتاب تهران توسط برخی ناشران/ توضیح سخنگوی نمایشگاه درباره پلمپ غرفه یک انتشارات

تحریم نمایشگاه کتاب تهران توسط برخی ناشران/ توضیح سخنگوی نمایشگاه درباره پلمپ غرفه یک انتشارات

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: حوزه بزرگ فرهنگ کشور قابل تحریم نیست. حجم خوبی هم از ناشران شرکت کردند و شاید حدود ۵ درصد از حضور سرباز زدند و خود را از گرفتن انرژی خوب مردم دریغ کردند و این کار شاید به نوعی بی‌احترامی به مردم تلقی شود.

ایران آرت: اولین نشست خبری علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه «کوشک کتاب» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

رمضانی در این نشست با بیان اینکه استقبال مردم در دومین روز ما را شگفت زده کرد، گفت: از ساعات اولیه روز گذشته بخش‌های مختلفی فعالیت خود را آغاز کرده و توانستند نظر مردم را جلب کنند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تلاش کردیم نمایشگاه خانواده محور باشد، اظهار داشت: تا ساعت ۱۳ امروز ناشران حاضر در سامانه ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروختند، سال گذشته این عدد ۴ میلیارد تومان بود که افزایش قابل توجهی داشته و ناشران سهم دو برابری نسبت به سال گذشته در یک روز تجربه کردند.

رمضانی افزود: ۹۶ هزار نسخه کتاب تاکنون فروخته شده و ۲۷ هزار بسته کتاب تحویل پست شده است که می‌خواهیم فروشندگان مردم را کمتر چشم انتظار بگذراند و زودتر بسته‌ها را آماده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که چرا برخی از ناشران نمایشگاه را تلویحاً تحریم کردند اما در نمایشگاه مجازی حضور دارند، گفت: حوزه بزرگ فرهنگ کشور قابل تحریم نیست. وزارت فرهنگ مطابق وظیفه خودش بستر را برای همه فراهم کرده است. حجم خوبی هم از ناشران شرکت کردند و شاید حدود ۵ درصد از حضور سرباز زدند و خود را از گرفتن انرژی خوب مردم دریغ کردند و این کار شاید به نوعی بی‌احترامی به مردم تلقی شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در خصوص پلمب انتشارات «روزنه» در روز اول نمایشگاه گفت: ممکن است آن غرفه ضوابط و قوانین را رعایت نکرده و حتماً مسئول آن در جریان این کار هست.

 

 

 

نمایشگاه کتاب تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین