کد خبر: 67349 A

برند درسا، درسا، کلکسیون الموت درسا، کیف و کفش درسا

درسا، سرزمین دال و متفاوت اندیشه محور/ جذاب های کلکسیون الموت و دژ

درسا، سرزمین دال و متفاوت اندیشه محور/ جذاب های کلکسیون الموت و دژ

درسا را مد آرت شاخص ایرانی می دانند که به سبب اندیشه ورزی در طراحی، توجه نوین به سبک زندگی و آفرینش استایل متفاوت، آوازه اش از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و در بازارهای منطقه ای توجهات را به خود جلب کرده است؛ در مصاحبه با مدیر ارشد طراحی این برند موفق، برشی از کلکسیون تازه درسا را تحلیل کردیم.

ایران آرت: سهیلا فتحیه مدیر ارشد طراحی در گروه برندهای درسا و  مدرس دانشگاه است که از روایتگری درسا در محصولات برایمان می گوید.

_ دیزاین در درسا یک سبک اندیشیدن و تفکر است

طراحی مد در درسا به عنوان یک سازمان دیزاین محور، یک مدل رهبری است و فراتر از یک احساس و یا ایجاد یک فرم و عملکرد است.  با اینکه فرایندهای طراحی محصول معنا بخشیدن به نیازهای مشتری را تحقق می بخشد اما نوعی رهبری محسوب می شود که از طریق دیزاین به یک تجربه زیبا برای کاربر منجر می شود .

سهیلا فتحیه

درسا بر اساس ری برندینگ در دهه چهارم حیات خود، به سبک زندگی پرداخته  است. خلق یک سبک زندگی و تجربه ای بر اساس مبانی تاریخی، فرهنگی و تمدن ایران زمین، زیر ساخت های دیزاین در درسا را می سازند.

اساس و مبانی طراحی، کاوش در سرزمین ایران است و باز تولید و نشر فرهنگ ایران نزد مخاطب است. درسا در سرزمینی به بلوغ می رسد که داستان دال در آن نقل می شود داستانی که در هر فصل و سال، طرح و نقش و رنگ می آفریند٬ چیزی که خلق می شود محصول یا تکنیک ساخت نیست بلکه اثر هنری است که حس آٰرزومندی از یک تجربه جدید را خلق می کند .

_ سرزمین دال کجاست!

پروژه سرزمین دال بر وجوه انسان دغدغه مند، هوشمند و انسانی که به آینده سفر می کند تاکید دارد و در نهایت دست مایه های طراحی در درسا می شود.

دیزاین در سرزمین دال یک معنا، اندیشه و هویت است و عملکرد و فرم به تنهایی نیست.

در حقیقت آنچه در سرزمین دال می گذرد در درون تمامی ما میگذرد و از این روی سرزمین مثالی ما ایران و تهران، پایتخت خرده فرهنگ ها و درسا برندی که در همین سرزمین متولد شده است رخ می نماید.

پیام سرزمین دال از ایران، سرزمین قصه های کهن، موسیقی، شعر، رنگ و اقوامی که ایران را خانه خود می دانند می آید. 

برند درسا، درسا ، کیف و کفش درسا

_ از پیشدادیان سرزمین ساخته است با هفت اقلیم : جسارت، خیال، آفرینش، شیدایی، تاریکی، خرد و اصالت

برای شروعی متفاوت در سرزمین دال از اقلیم جسارت آغاز کردیم ، نیاز داشتیم با شجاعت و جسارت به خلق تجربه جدید در محصول و ارتباط با مخاطبان بپردازیم . به همین دلیل تمامی نمادهای این اقلیم را در ایران بررسی کردیم.

_ طراحی مجموعه الموت و دژ

از ابتدا بر آن شدیم که بازتولید فرهنگ، تمدن، آثار تاریخی و تمام آنچه از قدیم  شالوده فرهنگ ایران را تشکیل می دهد در طراحی ها به تصویر بکشیم. گام بعد انتخاب  قلعه الموت ٬ قلعه عقاب آشیان که داستان های زیادی از آن نقل شده  است. جایی که می توانستیم از بالا به خود نگاه کنیم و به کوه و داستانی که در قلعه به طراحی و نگاه ما  قدرت می بخشید و افق بزرگتری به ما نشان می داد تا با تمام جسارتمان شروع کنیم...

طراحی درسا از قلعه الموت از نگاه فرمی نبود چرا که از آن چیزی باقی نمانده است و گویی در طی مسیر طراحی قلعه ای که وجود نداشت  را ساختیم .... در داستان ها خوانده ایم این قلعه یک درب داشته است و در مسیر پلکانی پر ابهتش افرادی قدم نهاده اند که بخشی از تاریخ ما را رقم زدند.

گام آخر طراحی کلکسیون های درسا در چهار بخش کیف، کفش، جواهرات و خانه درسا که بلند و با قدرت برداشته شد.

برند درسا، درسا ، کیف و کفش درسا

کلسیون دژ که زیر مجموعه سرزمین الموت و با الهام از قلعه رودخان و شامل چهار محصول توته، شولدربگ، تاپ هندل و کلاچ و در دو گروه درسا و سواروسکی است.

الهام از قلعه رودخان که در خطه شمال ایران قرار دارد مسیری رمز آلود و شگفت انگیز که مخاطب را بهت زده می کند زیرا پس از دو ساعت طی مسیر در جنگلهای سبز شمال به  قلعه ی  بسیار زیبا  خواهیم رسید. درسا تلاش نمی کند که بازتولید را بر اساس فرم و  عملکرد خاصی انجام دهد بلکه پیچیدگی ها، نشانه  بصری، نمادهای مختلف  بین دو جز می تواند یک ترکیب و پیام جدید را ایجاد کند و تیم طراحی به مقصد رسیده بودیم .  

ری برندینگ  هویت بصری پویا و داینامیکی  برای درسا خلق کرد قرار است که همانند یک اثر هنری در کلکسیون خود را نمایان می کند چرا که اعتقاد داریم هر جزء ثابت در درون خود تغییر می کند و همین تغییر در عین ماندگاری اصالت است.

برند درسا، درسا ، کیف و کفش درسا

جنس محصول چرم طبیعی است و از نمادهای شناسایی درسا است، رنگ کلسیون مشکی است و مخاطب در طراحی و سفر در فرمهای آن قرار می گیرد و به تجربه ای جدید میرسد .

 در دنیای مد وقتی کلکسیونی خلق می شود نو زایش هایی خواهد داشت  و گونه  های جدید تولید  می شود. در اصل کلکسیون ها به هم ارتباط دارد و داستانی مشترک از برند آن ها را بهم متصل کرده است به همین جهت مجموعه های بعدی درسا نیز با الهام ازهمین کلکسیون ها است؛درسا سبک و نوعی زندگی برای آینده است .

 

 

برند درسا کلکسیون الموت درسا فشن آرت مد آرت درسا هوم کلکسیون دژ درسا سهیلا فتحیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین