کد خبر: 26300 A

طراحی سالن تئاتر با با الهام از عناصر سنتی چینی / عکس‌ها

طراحی سالن تئاتر با با الهام از عناصر سنتی چینی / عکس‌ها

در طراحی سالن تئاتر Dai Show در چین از طبیعت و فرهنگ بومی الهام گرفته شده است.

ایران آرت: یک شرکت معماری چینی با الهام از عناصر سنتی چینی، سالن تئاتری در شهر «ژیشانگ بانا» طراحی کرده‌اند که از قابلیت‌های جذابی برخوردار است.

به گزارش مجله دلتا، این مجموعه عظیم با نام «Dai Show» که توسط گروه«دالیان واندا» به شرکت معماری «استافیش» سپرده شده است ۱۹۵۰۰ مترمربع مساحت و ۱۱۸۳ نفر ظرفیت دارد و به عنوان یکی از جدیدترین مراکز فرهنگی «ژیشانگ بانا» به شمار می‌آید.

به گفته طراحان، کانسپت اصلی سالن تئاتر که از طبیعت و فرهنگ بومی الهام گرفته شده براساس طرح اولیه مؤسس فقید استودیو، «مارک فیشر» شکل گرفته است.

Arch2o-StufishEntertainmentArchitects-DaiShowTheatre-03-600x400

طراحی این مجموعه به قدری خیره کننده‌ است که به محض ورود به سالن نمی‌توان از زیبایی و معماری خاص آن چشم‌پوشی کرد؛ سقف گرد و طلایی این مجموعه فرهنگی با ۱۱۰ متر قطر، در نگاه نخست شما را به یاد شاخ و برگهای درخت نخل می‌اندازد.

در واقع سقف از دو کلاهک دایره‌ای تشکیل شده که نقش سایبان را برای لابی زیرین بازی می‌کنند و فاصله بین این دو کلاهک نیز امکان برقراری جریان هوا در لابی مجموعه را فراهم می‌کند.

Arch2o-StufishEntertainmentArchitects-DaiShowTheatre-05-600x400

 همچنین سقف با ستون‌های درخت، به شکلی ساپورت می‌شود که دورتادور سالن را احاطه کرده‌اند و به تماشاچیان حس نشستن زیر درختهای نخل خرما را منتقل می‌کند.

طرح روی دیوارهای طلایی ساختمان نیز در نوع خود بی‌نظیر و مانند برگی است که پیچ ‌خورده و تا روی سقف امتداد می‌یابند.

Arch2o-StufishEntertainmentArchitects-DaiShowTheatre-10-600x400

قرار است در این مجموعه بزرگ، گروه‌های تئاتری از جمله گروه آکروبات باز «دراگون» برنامه اجرا کنند. لذا  درون تالار نیز یک سن بزرگ ۱۴۰۰ مترمربعی قرار گرفته که تماشاچیان به صورت گرد دور آن می‌نشینند.

طراحان پروژه همچنین ۱۰ ورودی با سیستم پرواز سه بعدی روی سقف سالن طراحی کرده اند که پرواز آکروبات‌ها از یک سکوی ۹ متری و اوج گرفتن در بالای سر سن و بینندگان را ممکن کرده است.

Arch2o-StufishEntertainmentArchitects-DaiShowTheatre-17-600x401

از دیگر امکانات این مجموعه بزرگ می‌توان به آپارتمان‌ها، مراکز خرید، کافی شاپ‌ها، رستوران، هتل، سالن گلف و پارک می‌توان اشاره کرد.

تئاتر معماری طراحی سالن تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین