کد خبر: 67466 A

جایزه معماری، جایزه پولیتزر، معماری، سر دیوید چیپرفیلد

ببینید: معتبرترین جایزه معماری جهان به چیپرفیلد رسید/ نمونه‌ای از آثار شگفت‌انگیز معمار برتر ۲۰۲۳

ببینید: معتبرترین جایزه معماری جهان به چیپرفیلد رسید/ نمونه‌ای از آثار شگفت‌انگیز معمار برتر ۲۰۲۳

چیپرفیلد با بیش از چهار دهه تجربه و با همکاری‌های متعدد، معماری معقول، قدرتمند و ظریف خود را در سراسر اروپا، آسیا و امریکای شمالی به نمایش گذاشته است. او جوایز بین‌المللی متعددی ازجمله جایزه بنیاد Wolf در هنر (۲۰۱۰)، مدال طلای جایزه ریبا (۲۰۱۱) و جایزه پریمیوم امپریال ژاپن (۲۰۱۳) را دریافت کرده است.

ایران آرت: سِر دیوید چیپرفیلد، معمار نامدار انگلیسی برنده جایزه معماری پریتزکر، از معتبرترین جوایز دنیای معماری جهان شده است. دیوید چیپرفیلد ۷۰ ساله با بردن جایزه معتبر پریتزکر وارد کتاب رکوردهای این جایزه معتبر معماری در تاریخ بیش از ۴۰ ساله آن شد.این جایزه نخستین‌بار در ۱۹۷۹ به هنرمندان و معماران پیشتاز و نوآور اهدا شد و تا پیش از این ۵۰ نفر آن را دریافت کرده بودند.

معمار نامدار انگلیسی، پنجاه و دومین برنده معتبرترین جایزه معماری جهان است. دیوید چیپرفیلد در ۱۸ دسامبر ۱۹۵۳ در لندن متولد شد و مدرک تحصیلی خود را در زمینه معماری از انجمن معماری لندن دریافت کرد. او پس از اتمام دوره تحصیلی‌اش، در دفتر معماری ریچارد راجرز، نورمن فاستر و داگلاس استفان کارآموزی کرد. در سال ۱۹۸۴ دفتر معماری خود را تاسیس کرد و در حال حاضر در دفاتر مختلفش در میلان، برلین، شانگهای و سانتیاگو روی پروژه‌های مختلفی مشغول به کار است.

 

IMG_20230313_170606_757

به گزارش اعتماد، آثار چیپرفیلد شامل بیش از صد پروژه از برنامه‌های مدنی، فرهنگی و دانشگاهی گرفته تا مسکن و طراحی داخلی است. چیپرفیلد با بیش از چهار دهه تجربه و با همکاری‌های متعدد، معماری معقول، قدرتمند و ظریف خود را در سراسر اروپا، آسیا و امریکای شمالی به نمایش گذاشته است. معماری او بیانگر ترکیبی محترمانه از عناصر معاصر با محیط‌های ساخته ‌شده و طبیعی موجود است که منجر به بازسازی و نوسازی دقیق نشانه‌های تاریخی و بناهای جدیدی می‌شود که در عملکرد، پایداری و رابطه‌شان با شهرها، نوآورانه هستند و راه‌های جدیدی را برای ارتباط با جوامع ایجاد می‌کنند. 

 

IMG_20230313_170603_313

از نظر چیپرفیلد، معماری نسبت به محیطی که در آن ایجاد شده است، وظیفه اخلاقی دارد. نمی‌تواند مستقل از منظر باشد، بلکه عاملی در درک ما از آن و بهبود آن است.

 

IMG_20230313_170605_117

 

دیوید چیپرفیلد جوایز بین‌المللی متعددی ازجمله جایزه بنیاد Wolf در هنر (۲۰۱۰)، مدال طلای جایزه ریبا (۲۰۱۱) و جایزه پریمیوم امپریال ژاپن (۲۰۱۳) را دریافت کرده است.

 

IMG_20230313_170607_422

معماری جایزه پولیتزر سر دیوید چیپرفیلد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین