کد خبر: 10787 A

کیهان در برابر مختاباد و شجریان

کیهان: شجریان علیه منافع ملی فعالیت کرد/ مختاباد: شما مشکل خودت را حل کن!

کیهان: شجریان علیه منافع ملی فعالیت کرد/ مختاباد: شما مشکل خودت را حل کن!

صحبت‌های مختاباد در مورد محمدرضا شجریان با واکنش روزنامه کیهان مواجه شد، اما مختاباد جواب دیگری به این روزنامه داد.

ایران‌آرت: خبرگزاری برنا به مناسبت سالروز به دنیا آمدن محمدرضا شجریان با عبدالحسین مختاباد یکی از  خواننده‌های شناخته شده عرصه موسیقی سنتی درباره جایگاه شجریان گفت و گو کرد.

مختاباد در بخشی از این گفت و گو در رابطه با تاثیرات حضور محمدرضا شجریان در موسیقی سنتی به برنا گفت: محمدرضا شجریان توانست جوان ها را جذب موسیقی کند و با بهره گیری که از اشعار حافظ، سعدی، مولانا و دیگر شعرای بزرگ تاریخ ادبیات ایران داشت توجه مردم را به موسیقی سنتی جلب کرد. وی قدرت این را داشت که موسیقی را سیاسی کند و این خصلت خوبی بود. به عبارت دیگر ایشان توانستند ابعاد فرهنگی، هنری ، سیاسی و اجتماعی را که از ذوق و سلیقه ایشان برآمده بود را در یک مظنون بگنجاند.

***

امروز روزنامه کیهان به این گفته ها واکنش نشان داده و نوشت:

عبدالحسین مختاباد که سالهاست در موسیقی هیچ اثر قابل توجهی منتشر نکرده است، در مصاحبه با خبرگزاری دولتی برنا گفت که شجریان این قدرت را داشت که موسیقی را سیاسی کند!

این اظهارنظر در حالی است که؛ اولا:این جماعت همواره مدعی هستند هنر از سیاست جداست. با این حال همیشه ثابت کرده‌اند آنجا که منافعشان ایجاب می‌کند، کاملا سیاسی و آن هم بر خلاف مصالح ملی رفتار می‌کنند.

دوم: سال 88 شجریان در حمایت از قانون‌شکنان و خشونت‌طلبان خیابانی با رسانه‌های معاند نظیر بی‌بی‌سی و صدای آمریکا گفت‌وگو و حتی علیه نظام اسلامی موضع‌گیری کرد. به نظر آقای مختاباد آیا این فعالیت سیاسی است یا فعالیت علیه منافع ملی؟

گفتنی است چندی پیش نیز یکی از خوانندگان قدیمی ضمن انتقاد از شجریان، از روحیه نان به نرخ روزخوری وی گلایه کرده بود.

***

از سوی دیگر ساعاتی پیش مختاباد واکنش تندی به کیهان داشت. او در متنی که در اختیار خبرگزاری برنا قرار داد خطاب به مسئول روزنامه کیهان نوشته است:

اینکه اینجانب اثر قابل توجهی ارائه می‌نمایم یا نه به شما ربطی ندارد! شما مشکل خودت را حل کن که در مملکت هشتادمیلیونی تیراژت زیر هشتاد هزارتاست!

حسد چه می‌بری ای سست نظم بر حافظ

قبول خاطر و لطف سخن خدادادست

 

عبدالحسین مختاباد محمدرضا شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین