کد خبر: 14597 A

چرا باید امام جمعه در امور کنسرت دخالت کند؟

چرا باید امام جمعه در امور کنسرت دخالت کند؟

حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: زنان در ورزشگاه هیجان‌زده از ورزش می‌شوند؛ از مشروب که هیجان‌زده نمی‌شوند.

ایران‌آرت: آیت الله موسوی تبریزی صحبت‌هایی درباره برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها و حضور زنان در ورزشگاه داشت که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

حکم نگاه کردن زن و مرد به همدیگر در شرع مشخص است. نباید با ریبه و شهوانی باشد. فقط هم خود فرد می‌داند و خدای او. منتقدان باید بدانند در ورزشگاه‌ها از آن فاصله دور خانم‌ها و آقایان بدون دوربین نمی‌توانند همدیگر را ببینند. خانه 12 متری که نیست.

امکان دارد که خانم‌ها در یک طرف ورزشگاه و آقایان در طرف دیگر که فاصله زیادی هم دارد بنشینند و حجاب را هم مثل بیرون ورزشگاه رعایت کنند.

هیجان ورزش هم با توجه به دوری موقعیت‌های خانم‌ها و آقایان مشکلی ایجاد نمی‌کند. مثل سینماها و اجتماعات خیابانی و دانشگاه و شاید بهتر. در سینما جدا کردن نیست؛ در تئاتر هم نیست.

باید یک بار نظر حاکمیت اعلام شود در این صورت همه حرف‌ها و بگومگو‌ها تمام می‌شود. خلاف در مسجد هم می‌تواند باشد؛ در حسینیه هم می‌تواند باشد؛ بین مداحان و قاریان هم می‌تواند باشد.

چرا باید امام جمعه در امور کنسرت دخالت کند؟ مراجع هم صراحتاً در این باره چیزی نگفتند و مردم فکر می‌کنند از مراجع فتوا گرفته شده است. یا در مشهد یا قم یک نفر از رهبر معظم انقلاب بپرسد که آیا می‌شود در این شهرها کنسرت گذاشت یا نه؟ این بحث تمام شود. اینها از جهاتی مسأله حکومتی است.

 

 

 

حسین موسوی تبریزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین