کد خبر: 23270 A

چکناواریان: ارزش هنرمند پس از مرگش تعیین می‌شود

چکناواریان: ارزش هنرمند پس از مرگش تعیین می‌شود

رهبر ارکستر ایرانی از فعالیت‌های آتی‌اش در زمینه موسیقی گفت.

ایران آرت: لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان به مناسبت تقدیر و اهدای جایزه سرو ایرانی به او گفت: همیشه اعتقاد داشته ام و دارم که اثر یک هنرمند نام وی را پس از مرگ او ماندگار می‌کند و در طول حیاتش موقعیت اجتماعی و چگونه زندگی کردنش مهم است.

وی در همین راستا افزود: واقعیت این است که من خودم را جدی نمی‌گیرم بلکه کارم را جدی می‌گیرم در نتیجه اثرم دیده می‌شود. از کسانی که مرا با برنامه‌های مختلف مورد تقدیر قرار می‌دهند تشکر می‌کنم.

این آهنگساز درباره تاثیر قدردانی‌ها و بزرگداشت‌ها برای اساتید موسیقی در ادامه مسیر هنری شان اظهار کرد: قدردانی‌ها برای پشبرد کار و رزومه جوانان عرصه موسیقی که در ابتدای کار قرار دارند بسیار مهم و مفید است اما وقتی برای هنرمندانی در سن من باشد به زدن لبخند و تشکر خلاصه می‌شود.

چکناواریان ارزش هنرمند را بسیار بالا دانست و افزود: هیچ کدام از بزرگداشت‌ها و تقدیرهایی که برای اساتید عرصه موسیقی می شود تضمینی برای ارزش یک هنرمند نیست بلکه ارزش هنرمند پس از مرگش تعیین می‌شود.

وی درباره بزرگداشت هشتادمین سالروز تولدش و برگزاری کنسرت با گروه اروپایی که عوائد آن به کودکان کار تعلق می‌گیرد بیان کرد: من تجربه‌ای در کنسرت‌های خیریه‌ای برای کودکان کار ندارم اما سال‌ها برای کمک به بیمارستان محک رهبری کنسرت‌هایی را برعهده داشته‌ام. معتقدم کنسرت‌ها و جشنواره‌هایی که به هر نحوی برای امور خیریه پول جمع آوری می‌کنند حرکتی بسیار خوب و فوق العاده‌ است به ویژه اگر خرج همان بچه‌ها و بیماران شود. هر کسی در زندگی بایدکارهای خیریه انجام دهد چون در این دنیا تنها نیست.

چکناواریان درباره فعالیت‌های‌ هنری خود خاطرنشان کرد: به تازگی سمفونی کوروش را با ارکستر سمفونیک لندنضبط کردم که اخیرا منتشر شد. اثر بسیار بزرگی را در 16 قسمت با مشارکت وزارت راه با محوریت اشعار فردوسی، مولونا، سعدی و حافظ راجع به سلام بین المللی به دنیا نوشته ام که با ارکستر اکراین ضبط کردم. برای اجرا در ایران باید ارکستری را گرد آورده و اجرا کنیم که بستگی به همکاری وزارت راه و ارشاد با تالار وحدت دارد تا زمانی تعیین شود. قطعا در صورت گردآوری گروه ارکستر رهبری آن را برعهده خواهم گرفت و اثرم را روی صحنه اجرا می‌کنم.

لوریس چکناواریان ارکستر رهبر ارکستر موسیقی کلاسیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین