کد خبر: 23570 A

ببینید: محمدرضا شجریان و شهرام ناظری روی پرده سینما

ببینید: محمدرضا شجریان و شهرام ناظری روی پرده سینما

آیین گشایش مستند "چاووش؛ از درآمد تا فرود" پنجم مرداد برگزار می‌شود.

ایران آرت: تاریخ اکران مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» مشخص شد. آیین گشایش اکران این مستند پس از فراز و نشیب‌های فراوان روز جمعه پنجم اَمرداد در سالن شماره یک پردیس «چارسو» برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه مستند چاووش؛ از درآمد تا فرود از ساعت 19 آغاز می‌شود و شروع اکران هم از ساعت 20 خواهد بود. 

به گزارش ایران آرت، «چاووش؛ از درآمد تا فرود» روایت متفاوتی است که به کارگردانی «آرش رئیسیان» و «هانا کامکار» به پرده نقره‌ای رسیده و برای تولید آن بیش از شانزده سال زمان صرف شده است.

این مستند روایتی از جوانان موسیقی‌دان در دهه پنجاه خورشیدی است که تلاش کردند گونه‌ای دیگر به موسیقی ایرانی بنگرند و امروز، اعضای آن همگی از بزرگان مسلم موسیقی ایران هستند. در این مستند روند شکل‌گیری دو گروه «شیدا» و « عارف» و در ادامه تشکیل کانون چاووش و در نهایت دلایل از هم پاشیدگی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در مستند چاووش؛ از درآمد تا فرود هنرمندان برجسته موسیقی محمدرضا شجریان، زیدالله طلوعی، علی اکبر شکارچی، بیژن کامکار، شهرام ناظری، حسین علیزاده، عبدالنقی افشارنیا، پشنگ کامکار، قشنگ کامکار، هادی منتظری، هنگامه اخوان، جمال سماواتی، ارژنگ کامکار، صدیق تعریف، مجید درخشانی، ارشد تهماسبی، محمد فیروزی، جمشید عندلیبی، حمید متبسم، سعید فرج پوری و اردشیر کامکار نکات گوناگونی را درباره کانون چاووش عنوان می‌کنند. همچنین برخی از این هنرمندان در طول فیلم تکنوازی‌هایی دارند.

تیزر این مستند را از ایران آرت ببینید. 

شهرام ناظری محمدرضا شجریان هانا کامکار چاووش؛ از درآمد تا فرود آرش رئیسیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین