کد خبر: 23692 A

کشف اولین اثر خواننده مشهور در سبد نان!

کشف اولین اثر خواننده مشهور در سبد نان!

یک اثر قدیمی از دیوید بویی پیدا شده که به نظر می‌رسد به قیمت ۱۰ هزار پوند در حراجی به فروش برسد.

ایران آرت: اولین قطعۀ ضبط شدۀ دیوید بووی زمانی‌که او تنها یک نوجوان بود؛ در یک سبد قدیمی نان کشف شد.

بووی این قطعه را زمانی‌که ۱۶ سال داشت و دیوید جونز صدایش می‌کردند و هنوز ساکسیفون می‌زد ضبط کرده است. قطعۀ «هرگز خواب ندیدم» [یا هرگز رویا نداشته‌ام] (I Never Dreamed) در واقع اولین صدایی است که از این خواننده افسانه‌ای ضبط شده است؛ بووی در آن زمان در قالب گروهی به نام کنرادز (The Konrads) فعالیت می‌کرد. این قطعه سال‌ها پیش از آنکه بووی تبدیل به هنرمندی سرشناس شود و به شهرت برسد از جانب کمپانی ضبط دکا مردود شده بود.

به گزارش نوا به نقل از گاردین، انتظار می‌رود این نوار (تیپ) که اکنون در یک سبد قدیمی نان پیدا شده است به قیمت ۱۰ هزار پوند در حراجی به فروش برسد.

این نوار توسط دیوید هادفیلد، درامر و‌ مدیربرنامه‌ی گروه کنرادز، زمانی که درحال اسباب‌کشی بوده است پیدا شده و در کنار آن اشیا دیگری مثل تعدادی عکس، طرح‌های تبلیغی، نامه و صورت‌حساب‌های مربوط به این گروه نیز وجود داشته است.

هادفیلد دربارۀ این قطعه گفت: «ما تصمیم گرفتیم چندتایی قطعۀ بی‌کلام کار کنیم و یک آهنگ ارجینال… من قطعۀ هرگز خواب ندیدم را انتخاب کردم چون قوی‌ترین کار بود و آن دوتای دیگر کمی ضعیف بودند. همچنین تصمیم گرفتم که دیوید آن را بخواند و احساس کردم او بهترین گزینه است و بهترین تفسیر را از آن اثر خواهد داشت. به این ترتیب این اولین آهنگی شد که دیوید جونز ۵۵ سال پیش خواند و ضبط شد.»

پاول فیرودر از حراجی امگا این نوار را با این عبارات توصیف کرد: «[اثری] بسیار منحصربه‌فرد و دارای ارزش تاریخی که اولین ضبط استودیویی موزیسینی نوپا است که به سوی ابرستاره‌شدن می‌رود.»

این نوار در ماه سپتامبر به حراجی خواهد رفت.

موسیقی راک دیوید بویی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین