کد خبر: 37372 A

بازگشت خواننده معروف به ایران پس از ۴۰ سال

بازگشت خواننده معروف به ایران پس از ۴۰ سال

خواننده مشهور ایرانی پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردد و در کنگره مشاهیر کرد حضور پیدا می‌کند.

ایران آرت: کنگره مشاهیر کُرد، روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه در سنندج برگزار می‌شود و از قرار معلوم مهمانان ویژه‌ای از چهره‌های ملی و نیز چهره‌های شناخته شده کُرد در سطح بین‌المللی در آن حضور خواهند داشت.

مظهر خالقی، خواننده نام‌آشنای کُرد از مهمانان ویژه این کنگره خواهد بود و مجوزهای لازم برای حضور او فراهم شده است. مظهر خالقی باجناق مرحوم جلال طالبانی است و او را در این سفر قباد طالبانی، فرزند مرحوم جلال طالبانی، رئیس‌جمهور پیشین عراق همراهی خواهد کرد.

اعضای شاخص خانواده کامکارها از دیگر مهمانان ویژه کنگره مشاهیر کُرد هستند و از جمله مسئولان کشوری که در این کنگره حضور خواهند داشت بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشور و از خاندان زنگنه در کرمانشاه است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز از مهمانان احتمالی این کنگره هستند.

جمیل رستمی، کارگردان کرد و از نزدیکان مظهر خالقی گفته است: استاد پس از سال‌ها دوری بنا به دعوت دوستان، چهره‌های دانشگاهی و فعالان فرهنگی برای شرکت در مراسم مشاهیر کرد به سنندج می‌آید و با مردم زادگاهش دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار کردستان هم امروز با اشاره به اینکه حضور مظهر خالقی هم خواسته مردم و هم مسئولان استان بود، اضافه کرد: ویزای این هنرمند شاخص کرد با مشکلاتی مواجه شد ولی از نظر دستگاه‌های امنیتی حضورش بلامانع بود. پیگیر مشکل ویزای این هنرمند ایرانی -عراقی شدیم و اکنون هیچ مسئله ومانعی برای حضورش در استان وجود ندارد و بعد از گذشت ۳۸ سال شاهد حضور او در کردستان به عنوان میهمان کنگره مشاهیر کرد خواهیم بود.

مظهر خالقی متولد ۱۸ شهریور ۱۳۱۷ در شهر سنندج است. وی دانش‌آموخته فیزیک از دانشگاه تهران است و تا قبل از مهاجرتش به انگلستان و سپس اقامتش در کردستان عراق، در سمت مدیر کل تلویزیون سنندج و کرمانشاه فعالیت می‌کرد (۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷).

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد از برگزاری ویژه‌برنامه‌های شب شعر و موسیقی در چندین سانس با حضور بزرگان موسیقی و شعر کُردی در بخش جنبی این کنگره خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از ۹ تیر آغاز و تا ۱۳ همین ماه ادامه دارد.

 

خواننده موسیقی کردی خواننده ایرانی مظهر خالقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین