کد خبر: 421 A

آیا از استاد شجریان تجلیل می شود؟ / مجلس دعوای هنرمندان و صدا و سیما را پیگیری می کند

آیا از استاد شجریان تجلیل می شود؟ / مجلس دعوای هنرمندان و صدا و سیما را پیگیری می کند

در حالی که ایرانیان خواهان بازگشت استاد محمد رضا شجریان به متن جامعه و رفع محرومیت از او هستند نمایندگان مجلس پیشنهادی جالب توجه دادند.

ایران آرت: حجت الاسلام احمد مازنی (نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی) در دیدار با اعضای برگزارکننده سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: بنده و نمایندگان حاضر در جلسه؛ پیشنهاد تجلیل از استاد شجریان را در جشنواره فجر داریم و همچنین باید خدمت ایشان برسیم و جویای احوال ایشان باشیم.

ایلنا  نوشت مازنی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه اجتماعی ما هستند که باید تکریم شوند نه تضعیف. اساتید بزرگواری مثل محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و برخی از بزرگان هنر که در کشور هستند؛ از سرمایه‌های میهنی ما محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: امام خمینی به عنوان مرجع تقلید و به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی سال‌ها قبل مسئله موسیقی را حل کردند و این درست نیست که عده‌ای امروز با آن مخالفت می‌کنند.

رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه در مجلس گفت: افرادی که مخالف موسیقی و برگزاری کنسرت‌های قانونی هستند دو گروهند؛ یک گروه افرادی هستند که معتقدند باید حرمت نگاه داشته شود و از این جنبه به موضوع نگاه می‌کنند اما عده‌ای دیگر مخالفت‌شان به دلیل منافع سیاسی است.

مازنی در پایان با اشاره به گلایه هنرمندان از صداوسیما گفت: هنرمندان از صداوسیما گلایه دارند که آثار آن‌ها را بدون اجاز پخش می‌کند. بنده این موضوع را در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهم کرد و از مسئولان صداوسیما نیز دعوت خواهیم کرد تا این گلایه رفع شود.

 

محمد رضا شجریان استاد شجریان احمد مازنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین