ایران آرت: انیو موریکونه آهنگساز برنده جایزه اسکار و خالق موسیقی متن فیلم‌هایی چون "خوب، بد، زشت" و "ماموریت"، روزی روزگاری در غرب"، "سینما پارادیزو"، "ماموریت"، "مالنا" و "هشت نفرت‌انگیز" صبح امروز در رم ایتالیا در ۹۱ سالگی درگذشت.

این استاد موسیقی ایتالیایی در طول ۵۰ سال بیش از ۵۰۰ موسیقی برای فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ساخت و هم برای این حجم از کار و هم برای کیفیت بی نظیر آثارش شناخته شده بود.

موسیقی فیلم "خوب، بد، زشت" که اجرای زنده و ارکسترال آن با رهبری انیو موریکونه را در ویدئوی فوق می‌بینید از شاهکارهای این آهنگساز ایتالیایی است و یکی از موسیقی‌های متن برتر در تاریخ سینما به حساب می‌آید. 

آهنگ اصلی فیلم، بیشتر برای معرفی سه شخصیت اصلی فیلم استفاده می‌شود. هنگامی که هریک کار خاصی انجام می‌دهند یا در اول و آخر فیلم، که با اسم‌های "خوب"، "بد"، و "زشت" معرفی می‌شوند.

این موسیقی متن، نوآورانه و دارای کیفیت و اهمیت تاریخی بالا است. به عنوان مثال، استفاده از صدای تفنگ و شلیک روی موسیقی که برای اولین بار انجام می‌شد. همچنین تم اصلی در طول فیلم، برای هر یک از سه شخصیت اصلی با ساز خاصی زده می‌شود. (خوب: با سازهای بادی مثل فلوت؛ بد: با سوت؛ زشت: با وکال و صداهای انسانی و حیوانی).

 

کد خبر: 50468 |

ببینید: اجرای موسیقی فیلم "خوب بد زشت" شاهکار انیو موریکونه

به مناسبت درگذشت انیو موریکونه، آهنگساز برجسته ایتالیایی که به موتزارت سینما شهرت داشت، ویدئویی ببینید از اجرای ارکسترال موسیقی شاهکار فیلم "خوب، بد، زشت".

ارسال نظر