ایران آرت: لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان ویدئویی از نوازندگی خسرو سینایی، کارگردان و مستندسازی که هفته گذشته دار فانی را وداع گفت، منتشر کرد.

​چکناواریان که از همکاران و دوستان خسرو سینایی است این ویدئو را منتشر کرد نوشت: "به یاد دوست عزیزم، هنرمند بزرگ خسرو سینایی در هفتمین روز درگذشتش یادش جاودان"

​این موزیسین پیشتر درباره آشنایی و دوستی‌‌اش با خسرو سینایی گفته بود: ۶۲،۶۳ سال پیش در وین، هر دو در آکادمی موسیقی، تجسمی و هنر بودیم. او در قسمت سینما بود و من در قسمت موسیقی بودم. آشنایی ما از آن‌جا شروع شد. مخصوصا اینکه او علاقه بسیار زیادی به موسیقی داشت. آکاردئون هم خیلی فوق‌العاده و حرفه‌ای می‌نواخت و به موسیقی کلاسیک علاقمند بود. دوستی ما هم به همین خاطر همیشه پا برجا ماند. اولین باری که یکدیگر را پس از تحصیل در ایران دیدیم، دعوت کرد که موسیقی اولین فیلمش را من بنویسم.

وی افزود: دوستی ما و همکاری ما همین طور ادامه داشت تا چند سال پیش که در آخرین فیلمی که ساختند از موسیقی من استفاده شد. دوستی ما خیلی قدیمی است. خانواده او نیز هنرمند است.

چکناواریان عنوان کرد: وقتی کسی با وجدان، هنر و فرهنگ خودش زندگی کند، به مال دیگری حسادت نکند، زندگی خودش را انجام دهد، وفادار به هنر و خدایی که او را آفریده باشد، خیلی مهم است. خیلی مهم است که انسان بتواند به دیگران کمک کند و داشته‌هایش را تقسیم کند. سینایی استاد خوبی بود و معلوماتش را با شاگردانش تقسیم می‌کرد. آنچه که یاد گرفته بود را یاد می‌داد. وقتی آنچه خداوند به تو داده را برای همه می‌دانی، آن وقت نام نیک از تو می‌ماند. نام نیک خیلی مهم است.

 

کد خبر: 51453 |

هنرنمایی زنده‌یاد خسرو سینایی با آکاردئون/ فیلم

خسرو سینایی علاوه‌بر فیلمسازی، در زمینه موسیقی و ادبیات نیز فعالیت‌ها و تجربیاتی داشت.

ارسال نظر