کد خبر: 54086 A

نامگذاری روز تولد شجریان به نام روز ملی موسیقی/ جایزه شجریان اهدا می‌شود

نامگذاری روز تولد شجریان به نام روز ملی موسیقی/ جایزه شجریان اهدا می‌شود

مدیرعامل خانه موسیقی می‌گوید: با تصویب شورای فرهنگ عمومی اول مهر (زادروز استاد محمدرضا شجریان) روز ملی موسیقی نام‌گذاری می‌شود.

ایران آرت: در زمان مراسم تشییع محمدرضا شجریان از سوی برخی هنرمندان و همچنین مدیرعامل خانه موسیقی پیشنهاد داده شد تا روز تولد شجریان (اول مهر) به نام روز ملی موسیقی ثبت شود. روزی که جایش در تقویم ما خالی است.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران که یکی از پیشنهاددهندگان این روز بود درباره این موضوع به همشهری می‌گوید: "نامه‌ای از سوی خانه موسیقی به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده است و درصورت پذیرش این پیشنهاد و تصویب آن از سال آینده اول مهر‌ماه به‌عنوان روز ملی موسیقی در تقویم ما ثبت می‌شود. ما پیگیر نامه هستیم و امیدواریم به نتیجه نهایی برسد." البته این پیشنهاد هم‌اکنون از سوی خانه موسیقی عنوان شده است و باید دید از سوی دیگر مسئولان مورد پذیرش قرار خواهد گرفت؟

برگزاری جایزه‌ای به نام شجریان

همچنین در اختتامیه برخی از جشنواره‌ها همچون جشنواره موسیقی جوان عنوان شد که جایزه‌ای به نام "محمدرضا شجریان" به جشنواره‌ها ازجمله موسیقی فجر اضافه شود که درباره این موضوع صحبت جدید و جدی از سوی برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر و دیگر جشنواره‌هایی که پیشنهاد موضوع را داد‌ه‌اند؛ صورت نگرفته است.

اما حمیدرضا نوربخش از گنجاندن این جایزه در جشن خانه موسیقی می‌گوید و درباره جایزه شجریان توضیح می‌دهد: "در شورای‌عالی موسیقی مصوب شده تا جایزه‌ای به نام استاد شجریان داشته باشیم. این جایزه قرار است از سال آینده در جشن خانه موسیقی گنجانده شود. ما در قالب جشن خانه موسیقی که برگزار می‌شود، جایزه شجریان را خواهیم داشت."

 

محمدرضا شجریان شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین