کد خبر: 54340 A

هنرمندانی که گیتار خود را روی صحنه شکستند

هنرمندانی که گیتار خود را روی صحنه شکستند

نوازنده گروه The Who برای اولین بار به طور اتفاقی ساز خود را شکست اما این حرکت غیرعمد به مذاق تماشاچیان خوش آمد و آغازگر یک اتفاق عجیب و غریب در کنسرت‌ها شد.

ایران آرت: وقتی موسیقی راک فقط در مراحل ابتدایی بود، گیتاریست‌ها در یک عملکرد غیر عادی شکستن گیتار را انجام می دادند. هواداران خوشحال خرابکاری‌های هنرمندان مورد علاقه خود را بی رحمانه تشویق می‌کردند.

اولین باری که این اتفاق افتاد زمانی بود که گروه The Who در یک صحنه با سقف کوتاه اجرا کردند. تاونزند به طور اتفاقی Rickenbacker خود را شکست. این حرکت غیر عمد به مذاق تماشاچیان خوش آمد و جمعیت آن را دوست داشت و در اجرای بعدی The Who، طرفداران خواستار این بودند که گیتاریست و درامر کیت مون سازهای خود را بشکنند.

پیت تاونزند از The Who گیتار خود را می شکند.


به گزارش سیارک، در نهایت این خرابکاری در اجرای موسیقی، برای سرگرمی جمعیت، بخشی از برنامه اجرای گروه شد و پیت تاونزند تقریباً در هر نمایش شروع به شکستن سازها کرد. طبق گفته TheWho.net، تنها در سال ۱۹۶۷ بیش از ۳۵ گیتار را شکست.

پیت تاونزند در سال ۱۹۷۴ Gibson Les Paul لوکس را در مادیسون اسکوئر گاردن شکست.
 

نوآوری تاونزند شروع به تکرار سایر مجریان راک و راک اند رول کرد. برخی حتی رویکرد خود را نسبت به روند شکستن گیتارها دارند. و قطعات ابزار حتی جمع آوری و بعضا تعمیر می شدند.

برخی از نوازندگان مانند کورت کوبین این موضوع را دیدنی کردند. مشخص است که گیتارهای ارزان قیمت، مدت طولانی زندگی نمی کردند.

شاید معروف ترین گیتار شکسته کوبین Fender Stratocaster بود که در ژاپن ساخته شده است. این نوازنده در هنگام ضبط استودیوی Endless، Nameless آن را شکست.

سرنوشت خواننده و گیتاریست مشهور کورت کوبین عصیانگر، معتاد به الکل و مواد مخدر شناخته شد. این در آخرین پرتره ها از ستاره راک کاملاً مشهود است. 
 

اولین گیتاری که کورت کوبین روی صحنه شکست. موزه EMP سیاتل.
 

گیتار ترمیم شد، اما کوبین دوباره آن را هنگام اجرای زنده "بی پایان ، بی نام" در شیکاگو شکست. این گیتار در حال حاضر در موزه EMP در سیاتل در معرض نمایش است. قطعاتی از این و سایر سازهای شکسته موسیقی بخشی از تاریخ موسیقی راک می شوند و در موزه ها و مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند.

اما گیتارها علاوه بر نوازندگان حتی توسط بازیگران نیز از بین رفتند. و قبل از انتخاب ابزار لازم بود هزینه آن را دریابید.



بازیگر کورت راسل و گیتار نادر مارتین دهه ۱۸۷۰


در طول فیلمبرداری فیلم "Quentin Tarantino) Abominable Eight) ، کورت راسل از دهه ۱۸۷۰ یک گیتار بی نظیر مارتین را شکست. وی اظهار داشت که این یک گیتار ارزان است و قبل از اینکه کسی بتواند مداخله کند ، گیتار عتیقه را از بین برد. جنیفر جیسون لی که چند ثانیه قبل از او بازی می کرد و از ارزش گیتار خبر داشت ، وحشت زده شد.

وقتی این موضوع برای مارتین که گیتار را برای این فیلم به عنوان وام داده بود معلوم شد ، صدور سازها را به هر فیلم دیگری ممنوع اعلام کرد. و این در مورد پول نبود (گیتار بیمه بود)، بلکه در مورد حفظ تاریخ موسیقی و میراث موسیقی است.

خواننده نوازنده موسیقی راک گیتار ساز کرت کوبین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین