کد خبر: 54863 A

نظر جالب باب دیلن درباره جان لنون

نظر جالب باب دیلن درباره جان لنون

مجموعه‌ای از اشعار و نامه‌های باب دیلن در حالی فروخته شد که در یکی از نامه‌ها باب دیلن درباره ستاره گروه بیتلز صحبت کرده است.

ایران آرت: مجموعه ای از یادگاری های باب دیلن ، شامل نامه ها، اشعار منتشر نشده و اشعار دست نوشته‌ای با عنوان "وزیدن در باد" در یک حراجی به قیمت نیم میلیون دلار به فروش رسید. این اقلام به تونی گلوور موسیقیدان و دوست دیلن تعلق داشت که در جریان یک حراجی آنلاین یک هفته ای توسط RR Auction به فروش رسیدند.

مجموعه گلوور از یادگاری‌های باب دیلن نامه های شخصی و نسخه چاپی مصاحبه‌ای که توسط گلوور تهیه شده و دیلان روی آن حاشیه نویسی کرده بود را نیز شامل می شد. روز جمعه RR Auction اعلام کرد که این مجموعه به قیمت ۴۹۵,۰۰۰ دلار به فروش رسیده است.

در یک نامه تایپ شده و خوانده شده که از خانه روستایی مدیر کارهای باب دیلن، آلبرت گراسمن، در بیرزوایل نیویورک ارسال شده، دیلن بعد از دیدار با جان لنون و رینگو استار از گروه بیتلز برای اولین بار در سال ۱۹۶۴، از این دو با لقب "فوق العاده" یاد می کند. دیلن در این نامه می نویسد "در حال نوشتن ترانه های خام و قرار دادن کلمات شاعرانه کنار هم هستم… من بیرون و در شرایطی کاملاً خالی هستم. جان لنون و رینگو بسیار فوق العاده هستند. خانواده مقدس اینجا انگار از رمان داستانی گاندی بیرون آمده است. در نور شمع می نویسم…".

به گزارش روزیاتو کمپانی حراج کننده درباره این نامه چنین گفته است: "حال و هوای ثابت و سیال سبک شعری ظاهراً نمایانگر روشی است که او با فرآیند نویسندگی آهنگ روبرو می شد، با ترکیب کلیدهای ماشین چاپ که هنگام خواندن وزن داشت که با قیمت ۳۶,۱۸۷ دلار به فروش رسید". اشعار "وزیدن در باد" نیز که در سال ۲۰۱۱ توسط باب دیلن سروده و خوانده شد با ۱۰۸,۲۵۳.۷۵ دلار بیشترین قیمت را در میان این مجموعه داشت. همزمان اشعار چاپ نشده ای که در جریان یک سفر جاده ای در سال ۱۹۶۲ همراه با گلوور و جان هاموند جونیور و در مسیر رفتن به بیمارستان برای دیدن وودی گاتری در بیمارستان دولتی بروکلین سروده شد به قیمت ۳۸,۷۸۱ دلار به فروش رسید.

مجموعه ای از یادگاری های باب دیلن ، شامل نامه ها، اشعار منتشر نشده و دست نوشته اش در یک حراجی به قیمت نیم میلیون دلار به فروش رسید.

RR Auction می گوید که این اشعار مربوط به تجربه دیدار دیلن با بیگ جو ویلیامز افسانه موسیقی بلوز بوده است. نسخه چاپی مصاحبه دیلن با گلوور در سال ۱۹۷۱ نیز فاش کرد که این خواننده مشهور ترانه " Lay Lady Lay" را برای باربارا استریسند نوشته است. برای سال ها تصور بر این بود که این ترانه برای فیلم Midnight Cowboy که در سال ۱۹۶۹ اکران شده ساخته شده بود. استریسند بعدها در مصاحبه ای اذعان کرد که تاکنون تصور نمی کرده این آهنگ را باب دیلن برای وی نوشته است.

باب دیلن جان لنون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین