کد خبر: 57079 A

روایت خانم نوازنده ایرانی از جایزه Sonyashnik تا عشق به پینک فلوید/ خودم را سوفیا لورن طور نمی‌بینم!

روایت خانم نوازنده ایرانی از جایزه Sonyashnik تا عشق به پینک فلوید/ خودم را سوفیا لورن طور نمی‌بینم!

نغمه مرادآبادی نوازنده سه‌تار که اخیرا برنده جایزه بین‌المللی Sonyashnik شده است اعتقاد دارد: موسیقی ما در سطح جهان هیچ جایگاهی ندارد، چون ما در حوزه موسیقی سال‌های سال است که افت کرده‌ایم و چیزی ارائه نداده‌ایم

ایران آرت: نغمه مرادآبادی متولد ۲۱ فروردین ۱۳۶۵، در تهران، لیسانس موسیقی از کنسرواتوار تهران، نوازنده ساز تار و مدرس موسیقی، موزیسین توانایی که بارها استیج های مطرح و حضور در بندهای مختلف خواننده های نام آشنای موسیقی ما را تجربه کرده است.

مرادآبادی به تازگی برنده جایزه بزرگ مسابقه بین المللی Sonyashnik اوکراین شده است. او گفتگویی با عباسعلی اسکتی در مجله کولاک داشته که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید: 

*چرا موسیقی را انتخاب کرده اید؟

به خاطر اینکه موسیقی از کودکی همیشه برای من خیلی مهم بوده است و گوش موسیقایی خوبی داشته ام. از حدود چهار سالگی تمام آهنگ ها را حفظ می کردم و با شعر می خواندم. از ابتدای امر خیلی به موسیقی علاقه مند بودم و دلیل انتخاب من هم همین بوده است.

*و چرا ساز "تار" را انتخاب کرده اید؟

چون به موسیقی ایرانی علاقه مند شدم. ساز مورد علاقه من پیانو و ویولن سل بود، ولی مسیر زندگی، من را به سمتی برد که به سازهای ایرانی علاقه مند شدم.

*سختی ها و شیرینی های فعالیت در این حوزه مخصوصا برای خانم ها چیست؟

اگر بخواهم از سختی ها بگویم برای من راه سختی بود، مخصوصا پارسال که برای من اتفاقات خوبی نیفتاد، ولی طبیعتا شیرینی هم دارد، اینکه از کاری که انجام می دهیم، لذت می بریم. مهمترین بخش برای من این است که از کاری که می کنم، بسیار لذت می برم و با وجود سختی های آن باز هم تمام تلاشم را می کنم تا آن چیزی راکه می خواهم، به دست بیاورم.

*در رابطه با عنوانی که در Sonyashnik کسب کرده اید، صبحت می کنید؟

حدود چهار ماه پیش آقای Sherzod Ergashev به من دایرکت دادند که آیا می توانیم با هم همکاری داشته باشیم؟ با هم کانکت شدیم و من دیدم ایشان تار آذری می زنند و خیلی خوشم آمد. پیج ایشان خیلی بازخورد خوبی داشت و من برای همکاری استقبال کردم. یک موزیک پیشنهاد دادم که به صورت مشترک بزنیم که این موزیک، موزیک شادی بود، مردم دوست داشتند و اینگونه همکاری ما شروع شد. من از ایران فایل خودم را می فرستادم و ایشان آن طرف تنظیم می کردند، بعد ویدئو گرفتیم و ادیت شد و در اینستاگرام گذاشتیم که خیلی دیده شد.

*و این همکاری ادامه داشت؟

بله، بعد از دو ماه دوباره تصمیم گرفتیم همکاری کنیم و من این بار آهنگ سلطان قلب ها را پیشنهاد دادم که این کار هم دیده شد. این آهنگ به بخش مسابقه رفت و آقای Sherzod یک روز به من مسیج زدند که ما در مسابقات ویدئوهای مجازی در اینستاگرام در کشور اوکراین اول شده ایم. این برای من افتخار بود، چون می دانستم اوکراینی ها در موسیقی خیلی سختگیر هستند. بعد از آن چند بار شبکه های موزیک ازبکستان اسم من را آوردند و از من حرف زدند که این هم برای من خیلی جذاب بود و حتی سفارت ازبکستان با من تماس گرفت و برای اجرا از من دعوت کرد.

نغمه مرادآبادی

* خانم مرادآبادی، موسیقی ما در سطح جهانی چه جایگاهی دارد؟

اگر واقعیت را بخواهید،، موسیقی ما در سطح جهان هیچ جایگاهی ندارد، چون ما در حوزه موسیقی سال های سال است که افت کرده ایم و چیزی ارائه نداده ایم که در سطح جهانی شنیده شود. متاسفانه یکسری تعصبات وجود دارد که اجازه نداده موسیقی ما پیشرفت کند و به گوش جهانیان برسد.

*در بین خوانندگان و اهالی موسیقی امروز کسی را داریم که قابلیت ماندگار شدن داشته باشد؟

در بین خوانندگان امروز کسی را نمی بینم که بخواهد ماندگار شود. ماندگار شدن در قدیم مراحلی داشته که داستان آن متفاوت بوده و الان کسی را نمی بینم که ماندگار شود.

*خوش چهره بودن چقدر در موفق شدن در فضای هنری تاثیر دارد؟

به نظر من چهره و جنسیت هیچ ربطی به موفقیت در فضای مجازی ندارد. اینکه خیلی وقت ها خیلی از آدم ها نگاه های جنسیتی و نگاه های اینچنینی به هنر دارند، من را خیلی اذیت می کند و به نظر من اگر قرار است کسی موفق باشد، باید با هنر و ایده خودش موفق شود.

*شما خوش چهره هستید؟

من خودم را خیلی آدم "سوفیا لورن" طوری و خوش چهره نمی بینم.

*نوازنده ها و خواننده های محبوب خارجی شما چه کسانی هستند؟

محبوب ترین خواننده ها و نوازنده های من فقط یک گروه بوده و آن هم گروه پینک فلوید است. از همه لحاظ عاشق آنها هستم و بنویسید فقط پینک فلوید!

*غیر از نوازندگی چه فعالیت هنری دیگری دارید؟

هیچ فعالیت دیگری جز تدریس و نوازندگی در حوزه موسیقی ندارم.

*در زمینه مدلینگ فعالیت ندارید و این حرفه برای شما جذاب است؟

مدلینگ اصلا برای من جذاب نیست و فعالیتی هم در این زمینه نداشته و ندارم.

 

پینک فلوید سوفیا لورن سه تار نغمه مرادآبادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین