کد خبر: 58655 A

کنسرت آنلاین شهرام ناظری و نگرانی‌هایی که وجود دارد

کنسرت آنلاین شهرام ناظری و نگرانی‌هایی که وجود دارد

هرچند کیهان کلهر و سالار عقیلی تجربه‌های خوشایندی را در کنسرت آنلاین به دلیل فراهم ‎کردن بسترهای لازم و کافی داشتند، اما تجربه نسبتا ناموفق کنسرت همایون شجریان در لنز، نگرانی‌هایی را در مورد کنسرت شوالیه آواز ایران ایجاد کرده است.

ایران آرت: نسترن کاشف در خراسان نوشت: کنسرت آنلاین اتفاق تازه‌ای نیست اما حضور شهرام ناظری، خواننده برجسته کشورمان در این رویداد، تازه و پراهمیت است. این خواننده روز جمعه، هفتم خردادماه، به صورت آنلاین در تلویزیون اینترنتی لنز، باعنوان کنسرت "آوای دوست" می‌خواند. طبق آخرین ویدئوهای منتشرشده از این خواننده برجسته، به نظر می‌رسد که او از زمان شیوع ویروس کرونا در خارج از کشور به سر می‌برد و همچنین، آلبوم تازه او با اشعار مولانا، به ‎زودی منتشر خواهد شد.

با این‎که هنوز قطعاتی که قرار است ناظری روی صحنه بخواند، اعلام نشده، اما حضور شهرام ناظری در کنسرت آنلاین فرصت مغتنمی است که اگر با برنامه‌ریزی و در قد و قواره این خواننده برگزار شود، می‌تواند میلیون‌ها نفر را از دور و نزدیک به صورت همزمان، تماشاگر این کنسرت کند. هرچند کیهان کلهر و سالار عقیلی تجربه‌های خوشایندی را در کنسرت آنلاین به دلیل فراهم کردن بسترهای لازم و کافی داشتند، اما تجربه نسبتا ناموفق کنسرت همایون شجریان در لنز،  قطع‎ شدن‌های ناگهانی این کنسرت و اختلال‌های زیاد که باعث شد حتی کسانی که بلیت خریدند، نتوانند دوباره وارد این بستر شوند، نگرانی‌هایی را برای کنسرت پیش روی شهرام ناظری ایجاد می‌کند؛ نگرانی‌هایی که باید پیش از برگزاری و با تکیه بر تجربه‌های پیشین رفع شود و راه‎‌حل‌ها، حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را پیدا نکند. به بهانه این حضور، از کنسرت‌های آنلاین گذشته بزرگان موسیقی و کیفیت برگزاری آن‌ها نوشتیم.

کیهان کلهر

کنسرت آنلاین کیهان کلهر، مردادماه سال 99 برگزار شد. یک‎بار در عمارت اتحادیه تهران و دیگر بار در کاخ چهل‎ستون اصفهان. این نوازنده متبحر کمانچه جزو اولین بزرگان موسیقی بود که در عرصه کنسرت ‎آنلاین حضور یافت. هر دو این اجراها به صورت رایگان، از طریق صفحه شخصی کیهان کلهر در اینستاگرام و یوتیوب پخش شد. کلهر در این اجراها، قطعه 30 دقیقه‌ای شهر خاموش را که یکی از موفق‌ترین و درخشان‌ترین ساخته‌های اوست، به همراه گروه کوارتت زهی اجرا کرد. شکل اجرا و پخش آن از طریق بسترهای رایگان و همگانی، باعث شد علاقه‌مندان زیادی از این اجراها استفاده کنند و بعدتر، برش‌های کوتاهی از آن را برای دیگر هوادارانی که موفق به دیدن این کنسرت نشدند، در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

همایون شجریان

کنسرت آنلاین همایون شجریان، 4 خرداد سال 99 برگزار شد؛ کنسرتی که برگزارکنندگانش، از آن به عنوان بزرگ‌ترین کنسرت‎آنلاین کشور یاد می‌کردند. کنسرت همایون شجریان به صورت بلیت‌فروشی در بستر تلویزیون اینترنتی لنز شکل گرفت. این کنسرت با حضور گروه نوازندگی قوی، به رهبری بردیا کیارس و همایون که از او به عنوان فرزند خلف موسیقی و آواز ایرانی نام برده می‌شود، می‌توانست یکی از اتفاق‌های ماندگار موسیقی در سال‌های کرونا باشد؛ اما زیرساخت و بستر نامناسب از یک‎سو و استقبال بیش از حد هواداران همایون از سوی دیگر، باعث شد تا این کنسرت با نارضایتی‌های زیاد پایان پذیرد. گفته می‌شود در ثانیه‌های ابتدایی این کنسرت، 710 هزار نفر به تماشای آن نشستند.

سالار عقیلی

سالار عقیلی تا به امروز چندبار صحنه کنسرت آنلاین را تجربه کرده است. یکی از موفق‌ترین کنسرت‌های آنلاین او به بهمن‎ماه سال گذشته و به پویش "برای تمام ایران می‌خوانم" برمی‌گردد. این کنسرت به صورت رایگان و با همکاری اپراتور همراه اول برگزار شد. او به پشتوانه تجربه چند کنسرت آنلاین قبل خود، در این کنسرت قطعات پرطرفداری را مانند "ایران"، "خوشه‌چین" و "وطنم ای شکوه پابرجا" اجرا کرد. کیفیت مطلوب، بستر مناسب برای همه کاربران اینترنت و فضای گرم این کنسرت باعث شد تا استقبال خوبی از این کنسرت آنلاین شود؛ به طوری که گفته شد حدود یک‎میلیون و 413 هزار نفر از کاربران در اینترنت تماشاگر اجرای این خواننده روی صحنه بوده‌اند.

 

شهرام ناظری همایون شجریان کیهان کلهر سالار عقیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین