ایران آرت: علی قمصری در ادامه سری اجراهای پروژه "تار ایرانی"، قطعه ماندگار و دلنشین "شیرین شیرین" اثر جلال‌الدین محمدیان و اثر دیگری با همین نام از مظهر خالقی را در طاق بستان کرمانشاه اجرا کرد. 

به گزارش ایران‌آرت، این نوازنده شناخته شده تار و سه‌تار، با انتشار ویدئوی اجرای دیدنی خود در صفحه اینستاگرامش نوشت: "در طاق بستان کرمانشاه دو ملودی شناخته شده و زیبای این خطه را تنظیم و اجرا کردم. شیرین ، شیرین از استاد مظهر خالقی و دیگری با همین نام با آواز سیدجلال الدین محمدیان‌

تنظیم قطعه ی اول و بداهه نوازیِ بعد از آن ، مرا به تمرین و ابداع انگشت گذاری‌های تازه و دشواری روی تار تشویق کرد. چرا که گام این قطعه در تارنوازی متعارف نیست.

موسیقی استان کرمانشاه بسیار متنوع و پر از ملودی‌های شاخص است. چرا که هر بخش از این استان موسیقی و سازهایی مختص به خود دارند."

علی قمصری پیش از این قطعاتی را در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، شیراز، کاشان و تبریز نواخته بود.


 

کد خبر: 59435 |

ویدئو: اجرای قطعه ماندگار "شیرین شیرین" توسط علی قمصری در طاق بستان

علی قمصری دو اثر ماندگار از موسیقی کردی را در طاق بستان کرمانشاه نواخت. او قطعه مظهر خالقی را به صورت باکلام اجرا کرد.

ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • محمد
    پاسخ

    هم وطن عزیز و هنرمندم جناب آقای علی قمصری،
    درود بر شما!
    اجرای هنرمندانه و زیبای شما در طاقبستان کرمانشاه دلنواز و فرحبخش بود و یادآور نام و یاد بزرگان موسیقی این دیار کهن شد.
    بر اساس آنچه که در خاطر دارم و جستجویی که در این مورد انجام دادم، قطعه نخستین که اجرا کردید از ساخته های استاد هاشم ربیعی است، با نام اصلی شیرین گیان (جان)، که در ارشیو رادیو و تلویزیون کرمانشاه در دهه ۵۰ با همین نام ثبت شده است. این اثر به گاه نخست با صدای دلنشین و گرم مرحوم شهاب جزایری اجرا شد.
    با احترام به پبشگاه استاد جلال محمدیان، این اثر سالها بعد توسط ایشان باز خوانی گردید.
    بجاست که شما هنرمند گرامی و خوش آتیه ایران عزیز، در مورد آنچه که تقدیمتان کردم تحقیق کرده و در صورت درستی مطالب، تصحیح بفرمایید.
    منتظر اجراهای بعدی و زیبای شما هستم.
    در پناه ایزد ایران زمین باشید.