کد خبر: 61135 A

جلوی مافیای موسیقی ایران را بگیرید/ قاسم افشار: معاون هنری ارشاد گفت ما زورمان به اینها نمی‌رسد!

جلوی مافیای موسیقی ایران را بگیرید/ قاسم افشار: معاون هنری ارشاد گفت ما زورمان به اینها نمی‌رسد!

خواننده نسل اول موسیقی پاپ در سال‌های بعد از انقلاب می‌گوید: باید نظارتی وجود داشته‌باشد تا تمام سبک‌های موسیقی اجازه کار و نفس کشیدن داشته‌باشند، نه این‌که یک سبک موسیقی را به طور کل ممنوع اعلام کنند و جلوی آن را بگیرند.

ایران آرت: قاسم، خواننده پاپ ایرانی مدعی شد: از سال‌ها پیش عده‌ای بازار موسیقی را قبضه کردند که نمی‌گذارند استعداد‌ها به جایگاهی که لیاقتش را دارند، برسند و فقط اشخاص مدنظر خودشان را به مخاطبان موسیقی معرفی می‌کنند. 

بخش‌هایی از یادداشت این خواننده که در جام جم منتشر شده است را در ادامه می‌خوانید: 

*وضعیت موسیقی پیش از شیوع کرونا هم بسیار ناامیدکننده بود و دولت آقای روحانی با وجود تمام شعارهایی که برای اعتلای این هنر دادند اما به واقع نتوانستند کاری از پیش ببرند و ما امروز نیاز به حمایت داریم، نه شعار.

*متأسفانه هنوز تعاریف و تعابیر درباره مسائل مختلف عرصه موسیقی با هم متفاوت است؛ بنابراین نخستین تغییر اساسی در این حوزه، باید تغییر در فکر و نگاه متولیان این حوزه باشد.

*باید نظارتی وجود داشته‌باشد تا تمام سبک‌های موسیقی اجازه کار و نفس کشیدن داشته‌باشند، نه این‌که یک سبک موسیقی را به طور کل ممنوع اعلام کنند و جلوی آن را بگیرند.

*از سال‌ها پیش عده‌ای بازار موسیقی را قبضه کردند که نمی‌گذارند استعداد‌ها به جایگاهی که لیاقتش را دارند، برسند و فقط اشخاص مدنظر خودشان را به مخاطبان موسیقی معرفی می‌کنند. به این عده می‌گویند مافیای موسیقی که تا به حال هیچ‌کدام از وزرای فرهنگ و ارشاد زورشان به آنها نرسیده. حتی خاطرم هست راجع به این موضوع با آقای حسینی، معاون هنری وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد هم دیداری داشتم که علنا گفت؛ زورمان به آنها نمی‌رسد! و این فاجعه است. وزیر فرهنگ و ارشاد اگر می‌خواهد سر و سامانی به موسیقی این کشور بدهد باید در گام اول جلوی مافیا و پولشویی عجیبی را که در موسیقی رواج دارد، بگیرد.

*علاوه ‌بر توجه و بازنگری در زیرساخت‌های حوزه موسیقی، توجه به آموزش «شعرای جوان» هم مقوله‌ای بسیار مهم در این عرصه است.

 

قاسم افشار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین