کد خبر: 64639 A

کنسرت های رایگان در پارک آب و آتش ، محمد اصفهانی، محمد معتمدی

ادامه کنسرت های رایگان در پارک آب و آتش / کنسرت های رایگان به شهرستان ها هم می رود

ادامه کنسرت های رایگان در پارک آب و آتش / کنسرت های رایگان به شهرستان ها هم می رود

کنسرت های رایگان در پارک آب و آتش ادامه خواهد داشت.

ایران آرت: سه سال پیش برخی خوانندگان موسیقی ایران پیشنهاد کردند کنسرت‌های رایگانی را در سطح شهر برای مردم برگزار کنند. اگرچه خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسید اما با پیگیری برخی هنرمندان این اتفاق افتاد و چند کنسرت رایگان با حضور چهره‌های سرشناس در پارک آب و آتش تهران برگزار شد. یکی از مطرح‌ترین پیشنهاددهنده‌ها در سال ۹۷ محمد معتمدی خواننده سرشناس موسیقی ایرانی بود.

او در اولین اجرایش گفته بود که سال ۱۳۹۵ در نشست خبری که برای اجرای کنسرت‌‌‌های «کویر» داشتم؛ گفتم که طرح برگزاری کنسرت رایگان در فضای باز را دارم. از آن زمان هم پیگیر بودم و رایزنی‌‌‌های زیادی کردم تا این ایده‌‌‌ام را عملی کنم. خیلی از مسوولان در عملی شدن این ایده کمک کردند. تجربه خیلی خاصی در این رهگذر به دست آوردم؛ خیلی از مسوولانی که فکرش را نمی‌کردم کمک کردند و خواستند که اسمی هم از آنها نباشد اما در عین حال و متاسفانه، برخی از همکاران ما در برگزاری این کنسرت‌ها سنگ‌‌‌اندازی کردند. او گفته بود اسم این کنسرت را «کنسرت خیابانی» نمی‌‌‌گذارم. خیابان جای عبور و مرور ماشین و جای تردد است، این واژه از بیخ ‌‌‌وبن اشتباه است. آنچه ما اجرا کردیم کنسرتی رایگان بود، کنسرتی که بدون خرید بلیت امکان حضور مردم در آن فراهم شد. معتمدی گفته بود برگزاری کنسرت رایگان برای کسی که مثلا سالی صد شب کنسرت برگزار می‌کند اصلا کار سختی نیست.

هر هنرمند در سال فقط یک شب کنسرت رایگان در یک سالن بزرگ یا در یک فضاى باز مناسب اجرا کند کافى است، ولی در حال حاضر جریانی اقتصادی بر موسیقی ایران حکم‌‌‌فرماست که این جریان سود مالی هنگفتى هم کسب مى‌‌‌کند، در عین حال رواج چنین کنسرت‌‌‌هایی زیاد خوشایند این عزیزان نیست.

حالا سه سال بعد از برگزاری اولین دوره کنسرت‌های رایگان؛ خیلی آرام و بی‌سر و صدا یک دور جدید دیگر هم از این برنامه‌ها به همت مدیریت منطقه گردشگری عباس آباد در پارک «آب و آتش» برگزار شده است.

دیشب کنسرت «ارکستر سازهای ملی ایران» به رهبری ارکستر علی‌‌‌اکبر قربانی و خوانندگی وحید تاج روی صحنه رفت و این خواننده سرشناس تعدادی از قطعاتش را اجرا کرد. امروز اما قرار است یکی از پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی یعنی محمد اصفهانی روی صحنه برود تا برای مردم کنسرت رایگان برگزار کند.

نخستین کنسرت رایگان خیابانی در بوستان آب و آتش

سید محمد مناجاتی تهیه‌کننده قدیمی درباره این برنامه گفته است: در راستای حمایت از فرهنگ و هنر ایران کنسرت‌‌‌های حرفه‌‌‌ای و رایگان را با تعدادی از بهترین گروه‌‌‌ها و چهره‌‌‌های هنری بنا خواهیم کرد که از آن جمله می‌توان به اجرای هنرمندان و گروه‌‌‌هایی چون حسام‌‌‌الدین سراج با گروه «بی دل»، سالار عقیلی، ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی وحید تاج، علی قمصری و تعدادی دیگر اشاره کرد. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های انجام گرفته بعد از برگزاری کنسرت روز نهم اردیبهشت‌ماه ارکستر سازهای ملی، شامگاه امروز نیز کنسرت محمد اصفهانی با عنوان «شبی با جاودانه‌‌‌های استاد همایون خرم» در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد تهران در قالب یک اجرای رایگان برگزار می‌شود.

مناجاتی گفت: قرار است به زودی با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح و سرشناس موسیقی ایران تور کنسرت‌‌‌های مختلفی را در ایران و تعدادی از کشورهای همسایه برگزار کنیم./ دنیای اقتصاد

 

محمد معتمدی محمد اصفهانی کنسرت های رایگان پارک آب و آتش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین