کد خبر: 65122 A

پری زنگنه، خواننده، خواننده زن

پری زنگنه: چهل ساله در خانه بودم و بافتنی بافتم/ روایت خواننده گنجشکک اشی مشی از دوری صحنه

پری زنگنه: چهل ساله در خانه بودم و بافتنی بافتم/ روایت خواننده گنجشکک اشی مشی از دوری صحنه

پری زنگنه، خواننده ۸۲ ساله در بخشی از نشستی که اخیرا برای بزرگداشت او برگزار شد درباره فعالیت‌ خود در سال‌های پس از انقلاب صحبت کرد.

ایران آرت: پری زنگنه، زاده ۱۳۱۸ در کاشان، خواننده ایرانی اپرا است که آثار خاطره‌انگیزی از جمله گنجشکک اشی‌ مشی، گل لاله عباسی، رشید خان و شکار آهو از وی به جا مانده است. 

به تازگی نشستی با حضور این خواننده و جمعی از دوستداران و هواداران او در خانه اردیبهشت عودلاجان برگزار شد که پری زنگنه در بخشی از این نشست درباره فعالیت‌ خود در سال‌های پس از انقلاب صحبت کرد. خواننده ۸۲ ساله گفت: طی این چهل سال، بیشتر در خانه بوده ام و بافتنی بافته‌ام. 

خانم زنگنه ادامه داد: چند وقتی است که به فکر افتاده‌ام که دوباره تمرین هایم را از سر بگیرم تا صدایم دوباره بیدار و ورزیده شود. گاهی کنسرت‌هایی برای بانوان هم برگزار کردم که البته برای گرفتن مجوز با مشکلی روبه‌رو نبودم و کنسرتم به راحتی برگزار شد.

این هنرمند در ادامه خطاب به هنرجویان زن که سودای آواز خواندن در سر دارند، توضیح داد: به زنانی که دوست دارند آواز بخوانند توصیه می‌کنم حتما آموزش حرفه ای ببینند و اگر نمی‌توانند به صورت سولو و تکی آواز بخوانند، با هم گروه های کُر تشکیل دهند و صدایشان را به گوش برسانند.

آن گونه که صبا گزارش داده، یکی از حاضران در این نشست پسر بچه تقریبا ۹ ساله‌ای به نام رادمان بود که با هیجان گفت: خانم زنگنه خیالتان راحت، صدای شما همیشه در خانه ما به گوش می‌رسد.

 

پری زنگنه خواننده زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین