کد خبر: 65642 A

رشته موسیقی، نوازنده زن، سهراب پورناظری

حذف رشته موسیقی برای دختران و واکنش جالب سهراب پورناظری

حذف رشته موسیقی برای دختران و واکنش جالب سهراب پورناظری

سهراب پورناظری اعلام آمادگی کرد که تمامی هزینه‌های یک سال تحصیل دختران ثبت‌نام کننده هنرستان موسیقی در شیراز را متقبل شود.

ایران آرت: روز ۲۳ مرداد برای ۶۱ دختر دانش‌آموز شیرازی که قطعا از علاقمندان واقعی موسیقی محسوب می‌شوند، روز تلخی بود. آنها در حالی که برای رشته موسیقی در هنرستان شهید کامیاب شهر شیراز ثبت‌نام کرده و مشتاق شروع سال تحصیلی بودند، با پیامی یک خطی مواجه شدند: پذیرش این رشته منتفی شده و برای دریافت پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کنید.

یکی از مسئولان این مدرسه به خبرآنلاین می‌گوید: «چیزی که از سوی آموزش و پرورش به عنوان دلیل حذف ثبت‌نام دختران در رشته موسیقی عنوان شده عدم تامین منابع مالی است، البته قرار است به زودی جلسه‌ای تشکیل شود و موضوع بیشتر بررسی شود و خیلی امیدواریم که مساله کاملا حل شود.»

تا سال گذشته، در سراسر کشور ۴۹ هنرستان فعال بوده است که در مجموع ۵ هزار ۸۵۱ هنرجو در رشته های نقاشی، موسیقی، صنایع دستی، نمایش، سینما، پویا نمایی و گرافیک در حال تحصیل بوده‌اند و از این تعداد ۳۰۷۳ نفر پسران و ۲۷۷۸ نفر را دختران تشکیل داده‌اند.

به نوشته خبرآنلاین، در کل استان فارس همین یک هنرستان وجود دارد که امکان ثبت‌نام برای پایه دهم در رشته موسیقی را داشت.

سال گذشته، همین روزها خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره وابسته به حوزه هنری با واکنش‌های زیادی روبه‌روشد و اگرچه روابط عمومی حوزه هنری این تصمیم را فقط برای یک سال و با هدف بازبینی و تقویت آموزشی عنوان کرد، اما بعدها خبری از بازگشت این رشته نیامد. در واقع سابقه تصمیم‌گیری‌هایی از این دست مانع می‌شود که بتوان به تغییرات این‌گونه تصمیمات نادرست امیدوار بود.

حالا هم با اتفاق مشابه در شیراز این نگرانی وجود دارد که حذف رشته موسیقی برای ۶۱ دختر پایه دهم رشته موسیقی در شیراز، بدون هیچ توضیح روشن و واکنشی به یک رویه تبدیل شود.

اما خبر حذف رشته موسیقی برای دختران اهل شیراز با واکنش جالب توجه سهراب پورناظری همراه شده است. پورناظری در واکنش به این خبر نوشت: «امیدوارم که این خبر کذب باشد. گفته شده که دلیل این تصمیم نبود منابع مالی است در این که تامین مالی وظیفه‌ی دولت است هیچ شکی نیست اما بنده از همین رسانه اعلام میکنم تمامی هزینه‌های یک سال تحصیل این جوانان را متقبل می‌شوم تا دیگر بهانه‌ای نباشد.»

 

نوازنده هنرستان موسیقی رشته موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین